8 sposobów na skuteczną realizację noworocznych postanowień sportowych

Artykuł sponsorowany
“Od 1 stycznia na pewno wezmę się za siebie i schudnę”. Wiele osób co roku w Sylwestra wypowiada to zdanie z silnym przekonaniem, że tym razem się uda. A potem mija dzień, tydzień, miesiąc. Ostatecznie kończy się na tym, że postanowienie przechodzi na kolejny rok. I tak od lat. Tym razem nie musi tak być. Jakub Rogowicz Trener Personalny z klubu Fitness World Kalisz Galeria Tęcza zdradza sposoby na to, by noworoczne plany sportowe wreszcie nabrały formy.


1) Dobrze sformułuj cel

-To jak rajd samochodowy, każdy odcinek trasy jest tak samo ważny. Ostatnim z nich jest przekroczenie linii mety, czyli osiągnięcie celu. Należy więc skupiać się na osiągnięciu drobnych celów, których osiągnięcie nie tylko zbliży nas do zwycięskiego podium, ale dodatkowo zmotywuje i napędzi nas jak wspaniałą machinę - mówi Jakub.
Pamiętaj, że motorem zmiany jest Twoja motywacja. Aby ją maksymalnie zwiększyć odpowiedz sobie na pytanie, co ważnego dla siebie dzięki zrealizowanej zmianie osiągniesz. Osobista wartość celu pozwoli ci w chwilach zwątpienia podnieść się i wykonać kolejny krok ku jego realizacji.


2) Zrób plan i trzymaj się go

Planowanie pozwala zorientować się ile czasu (i treningów) potrzeba, żeby osiągnąć założony cel. Gdy chcesz zacząć przygodę z siłownią, ustalenie planu może być trudne. Możesz się czuć zagubiony wśród sprzętu do ćwiczeń lub onieśmielony, myśląc, że jesteś jedyną osobą na siłowni, która nie wie jak się do treningu zabrać. – Każdy z nas stał niegdyś w tym samym miejscu, patrząc się na rzędy maszyn i ludzi sprawnie je obsługujących. Nikt inny, jak właśnie inni trenerzy i szkoleniowcy, pokazali nam drogę do osiągnięcia celów. Dziś my jako już wykwalifikowani trenerzy i specjaliści, jesteśmy z Wami, aby pokazać jak bezpiecznie i sprawnie wkroczyć do wspaniałego świata fitnessu - tłumaczy Trener Fitness World. Wiedząc co i kiedy masz zrobić, oszczędzasz czas na chaotyczne działania i zapobiegasz szukaniu wymówek. Po prostu wiesz, kiedy i jaki trening ma się odbyć.


3) Zacznij. Każda pora jest dobra!

Każda pora roku jest dobra na trening. Bo w dobrej kondycji i zdrowym fajnie jest być cały rok, nie tylko latem, gdy odsłaniamy więcej ciała. A może postawiłeś sobie cel przebiegnięcie w tym roku półmaratonu? - Każde przedsięwzięcie wymaga odpowiednio sformułowanego i usystematyzowanego treningu. Trening biegowy nie jest wyjątkiem. Wymaga on dobrej pracy całego organizmu, techniki biegowej, mocnego i stabilnego korpusu, wydolności krążeniowo oddechowej oraz wytrzymałości mięśni. Klub fitness jest idealnym miejscem do kształtowania cech motoryki naszego ciała przy pomocy profesjonalnego sprzętu oraz kadry profesjonalistów pracujących w klubie – tłumaczy Rogowicz.


4) W parze raźniej

Zaangażowanie kogoś w Twój plan wzmocni Cię w realizacji celu. Powiedz mu, jaki cel i w jakim czasie zamierzasz zrealizować. Wypowiedzenie głośno zobowiązania to wywieranie pewnej pozytywnej presji na sobie. Odczujesz większą motywację do tego, aby z danego postanowienia się wywiązać. Jeszcze lepiej, gdy zaangażujesz kogoś bezpośrednio i razem wybierzecie się na treningi. - Trening to przede wszystkim świetna zabawa, odreagowanie stresów związanych z codziennością. Co jeśli możesz podzielić się tymi wspaniałym wrażeniami z drugą, bliską Ci osobą lub znajomym? Bezcenne uczucie wspólnej motywacji i chęci do działania nie tylko sprawia, że łatwiej przychodzi nam osiąganie celów, ale równie szybko stajemy się wzorcem do naśladowania przez innych! Uwierzcie mi, nie ma nic wspanialszego niż wzajemna pomoc i motywacja - mówi Trener Personalny


5) Nie tylko sport!

Ważny jest też odpoczynek. To może być wieczór w kinie lub na kanapie z książką w ręce lub ulubioną grą. – Nasze ciała to nasze świątynie, zadbajmy więc o nie kompleksowo i z głową. Dajmy im należny bodziec do rozwoju, ale nie zapomnijmy od czasu do czasu dać chwili na regenerację. To właśnie podczas odpoczynku odbudowują się struktury naszego ciała, tworząc je jeszcze mocniejszym i sprawniejszym. - wyjaśnia Rogowicz.


6) Porządek na talerzu

To ważny punkt, bo aby wejść na wysokie treningowe obroty potrzebujesz odpowiedniego “paliwa”, czyli zadbania o właściwe odżywianie. - Wszystko zaczyna się jak zwykle od zdrowego podejścia i wiedzy. Dieta nie oznacza rezygnacji z jedzenia, bądź głodówek a wręcz odpowiednie zbilansowanie i „ubranie” naszego jadłospisu w odpowiednią ilość odpowiedniego paliwa, które tylko i wyłącznie nas wzmocni - uspokaja Jakub.


7) Kontroluj wyniki

Ok. Przyjmijmy, że masz już plan. Skonsultowałeś go z trenerem i zaczynasz go realizować. Teraz pamiętaj o kontroli postępów. To doskonała motywacja. – Nasze oczy lubią widzieć postępy, dajmy więc im przejrzysty obraz naszej pracy. Warto uwiecznić każdy postęp na zdjęciach lub wspomóc się pomiarami. Porównanie obecnych efektów z dawnymi, dodaje podwójnego kopa do działania- radzi Trener.


8) Daj sobie nagrodę

Planujesz osiągnąć sukces, prawda? Ustal, jak ma wyglądać świętowanie pozytywnego przejścia przez kolejne eliminacje oraz wielka gala wręczenia medali za zwycięstwo. Zastanów się już teraz, co i jak chcesz świętować. Który etap będzie szczególnie wymagający lub po prostu ważny do zrealizowania? Co wtedy zrobisz? Czy będziesz wtedy sam, czy też z kimś? Wyobraź sobie wszystko z detalami, zapisz je w swoim planie. – Nagroda dla nas samych będzie stanowiła dodatkową motywację do działania i włożenia 100% zaangażowania w osiągnięcie celu. Lubimy być nagradzani, gdyż jest to rzecz przyjemna, tak wiec róbmy. Trening i wszystko co z nim związane jest i ma być przyjemne – na zakończenie radzi Jakub Rogowicz

Masz już wskazówki, które w tym roku pomogą Ci zrealizować postanowienia. Zatem do dzieła. Zwłaszcza, że od końca stycznia w sieci Fitness World kupując karnet za 79 zł/mies. możesz mieć trening personalny w promocyjnej cenie 50 zł. A jeśli jesteś już Klubowiczem, za polecenie znajomego możesz mieć taki trening za darmo. Odwiedź Fitness World Kalisz Galeria Tęcza ul. 3 Maja 1

www.fitnessworld.com/pl/

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3