Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Aquapark w Kaliszu ze wzrostem liczby klientów i lepszymi finansami

Andrzej Kurzyński
Przeszło 416 tysięcy osób odwiedziło w ubiegłym roku aquapark w Kaliszu. To o blisko 60 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie poprawiły się też wyniki finansowe spółki.

W ubiegłym roku kaliski kompleks odwiedziło blisko 420 tysięcy klientów. Z samych basenów wewnętrznych i zewnętrznych oraz saun skorzystało ponad 360 tysięcy amatorów wodnej zabawy. W 2015 roku aquapark w Kaliszu zanotował przychód na poziomie 6,7 mln złotych.

- Chcemy aby spółka rozwijała się stabilnie, dlatego w bieżącym roku liczymy na równie imponujący wzrost, choć wraz z przychodami rosną też koszty utrzymania obiektu. W roku 2015 udało nam się uzyskać wyższe o ponad 1 milion złotych przychody przy utrzymaniu niezmiennego poziomu kosztów z roku 2014 – podkreśla Radosław Janczak, prezes kaliskiego aquaparku.

Szefostwo aquaparku liczy, że równie dobre będą wyniki finansowe w tym roku Pierwsze trzy miesiące zamknęły się dodatnim bilansem.

W 2015 roku aquapark w Kaliszu zainwestował w powiększenie klubu fitness. Klub wzbogacił swoją ofertę o sprzęt, którego w Kaliszu do tej pory jeszcze nie było. Już w pierwszym miesiącu po jego otwarciu sprzedaż karnetów wzrosła o 43%, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Tendencja wzrostowa utrzymuje się nadal, co potwierdza trafność zrealizowanej inwestycji. Wprowadzane są dodatkowe usługi jak np. siłownia i fitness, które systematycznie wzbogacają ofertę i dostosowując ją do oczekiwań i potrzeb klientów.

Aquapark w Kaliszu postanowił też zwiększyć bezpieczeństwo i komfort korzystających z kompleksu.

- Został zlecony audyt wyspecjalizowanej firmie, która przygotowała zestaw procedur dla ratowników. Zwiększyła się liczba ratowników. Wprowadzamy też odpowiednie oznakowanie, aby maksymalnie zminimalizować możliwość wystąpienia wypadku - dodaje Radosław Janczak. - Naszym priorytetem jest wysoki standard usług, zadowolenie klientów, a także tworzenie przyjaznej atmosfery. Stawiamy na wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę. Systematycznie odbywają się szkolenia dla pracowników obsługi klienta.

Nieprzerwanie dużą popularnością cieszy się kolejny cykl zajęć aqua baby. W nowym sezonie w programie bierze udział 120 dzieci w wieku od 3 do 36 miesięcy. Wciąż rosnącym powodzeniem cieszy się indywidualna nauka pływania a także grupowe zajęcia organizowane dla szkół biorących udział w projekcie ,,Umiem pływać" dofinansowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W październiku ubiegłego roku Aquapark rozpoczął realizację miejskiego programu pn. Karta Dobrego Ucznia. Karnety przeznaczone są dla najzdolniejszych uczniów kaliskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Dzięki nim mogą korzystać z basenów i lodowiska. W poprzednim semestrze z takiej formy nagrody skorzystało 1705 kaliskich uczniów.

W tegorocznych planach inwestycyjnych spółki znajduje się m.in. zakończenie rozbudowy sauarium, które wśród kaliszan cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Na przełomie 2015/16 roku skompletowano całą niezbędną dokumentację, przygotowano plany, projekty oraz uzyskano niezbędne zezwolenia. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie inwestycji.

Rozpoczęły się także prace związane z przygotowaniem terenów zewnętrznych do sezonu letniego. Na amatorów wodnych kąpieli w tym sezonie czeka dodatkowa atrakcja na basenach zewnętrznych.

- Założyliśmy, że 2015 rok będzie testem dla nowego prezesa, ale też dla wszystkich pracowników aquaparku. W przekonaniu władz miasta wypadł on bardzo dobrze - mówi Piotr Kościelny, wiceprezydent Kalisza. - Oczywiście nie udało się jeszcze zarządowi spółki zniwelować straty, ale wiemy, że głównym zadaniem parku wodnego jest aktywizacja społeczeństwa a także zaspokojenie zapotrzebowania na komfortowe usługi związane ze sportem i rekreacją wodną. Zarządzanie to jedna kwestia. Z drugiej mamy wzrost świadomości mieszkańców, że mamy w mieście obiekt, z którego warto korzystać.

Wyniki finansowe parku wodnego w Kaliszu za 2014 i 2015 rok
Create column charts

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto