Jak dowodzi radny Dariusz Grodziński w interpelacji do prezydenta wielu mieszkańców jest zdezorientowanych, Szczególnie mieszkańcy ul. Hanki Sawickiej – obecnie ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego nie wiedza jakie skutki ma dla nich dekomunizacja ulic.
- Mieszkańcy nie wiedzą czy i kiedy muszą wymienić dowody osobiste, prawa jazdy, dowody rejestracyjne, dane rejestrowe i pieczątki firm zarejestrowanych na adres z dawną nazwą ulicy – pisze radny w interpelacji.
Grodziński wspomina także o wielu innych dokumentach, m. in. o patentach, zezwoleniach i innych, o których ważność pytają mieszkańcy ulicy i dowodzi, że z tymi problemami zostali pozostawieni sami sobie.
Wiceprezydent Kalisza Barbara Gmerek odpowiada, ze według ustawy dekomunizacyjnej zmiany nazw ulic nie mają wpływu na ważność dokumentów zawierających dotychczasową nazwę ulicy.
- Wydane dowody rejestracyjne, dowody osobiste i prawa jazdy zawierające poprzednią nazwę ulicy (Hanki Sawickiej przyp. red.) zachowują swoją ważność – odpowiada wiceprezydent.
Dekomunizacja nazw ulic przysparza problemów nie tylko osobom prywatnym ale także przedsiębiorcom. Jeśli chcą uaktualnić adres w dokumentach dotyczących działalności gospodarczej mogą złożyć stosowny wniosek CEIDG w dowolnym organie samorządu terytorialnego na terenie naszego kraju lub za pośrednictwem strony internetowej: www.ceid.gov.pl (wniosek powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym).
Władze Kalisza zapewniają, że po wejściu w życie uchwał rady miejskiej zmieniających nazwy 6 kaliskich ulic zostały o tym poinformowane wydziały Urzędu Miejskiego w Kaliszu i jednostki organizacyjne miasta, sądy, prokuratury, poczta, ZUS, KRUS, urzędy skarbowe, policja, szpital, dostawcy mediów, spółdzielnie mieszkaniowe i inne instytucje.
Wiceprezydent zapewnia również, że miasto dokonało stosownych zmian dotyczących nowych nazw ulic w ewidencji gruntów i budynków a następnie informacje te zostały przekazane do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Kaliszu oraz do wydziału finansowego urzędu miejskiego.
- Sąd aktualizuje księgi wieczyste i zawiadamia o zmianach właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości. Wszystkie zmiany w tych dokumentach dokonywane są bezpłatnie – dodaje wiceprezydent Barbara Gmerek.
Na przełomie lipca i sierpnia do mieszkańców ulic, których nazwy zostały zmienione ma trafić ulotka informacyjna opracowana przez miasto, która ma rozwiać – taki jest przynajmniej jej cel- wszystkie wątpliwości mieszkańców jakie wywołała dekomunizacja nazw ulic.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?