Przyspieszymy, ponieważ kolej ma pieniądze na modernizację tzw. protezy koniecpolskiej, czyli połączenia Częstochowy-Stradomia z Centralną Magistralą Kolejową.
– Na odcinku tej tzw. protezy koniecpolskiej już trwają – mówi Piotr Malepszak, dyrektor w Biurze Strategii Polskich Linii Kolejowyych. – Prowadzone są już w Turowie.
Te prace to część dużego projektu modernizacji trasy łączącej Warszawę z Wrocławiem przez Częstochowę. Poza protezą koniecpolską zostaną wyremontowane odcinki Częstochowa-Lubliniec, Lubliniec-Fosowskie.
Między Warszawą a Wrocławiem będą kursowały włoskie pociągi pendolino. Na Centralnej Magistrali Kolejowej pojadą z prędkością 200 kilometrów na godzinę, na odcinku Częstochowa-Opole 1200 km, a między Opolem a Wrocławiem 160 km na godzinę.
Podróż ze stolicy do Wrocławia potrwa 3,5 godziny.
To nie koniec dobrych wieści z kolei. Zmodernizowana zostanie stara trasa do Warszawy, przez Koluszki. Po zakończeniu prac, w 2015 roku pojedziemy z głównego dworca PKP, do Warszawy 2 godziny 45 minut.
Być może na dworzec główny będą zajężdżały pociągi z połczenia Warszawa-Wrocław-Waerszawa, jadące przez Stradom. Na głównym trzeba będzie przepiąć lokomotywę.
Dzisiaj podpisano w Częstochowie umowę o modernizacji tras kolejowych.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?