Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grupa Energa ostrzega przed nieuczciwymi akwizytorami

Andrzej Kurzyński
Grupa Energa ostrzega przed nieuczciwymi akwizytorami
Grupa Energa ostrzega przed nieuczciwymi akwizytorami naszemiasto.pl
Od 1 lipca weszły w życie nowe, niższe ceny prądu. Grupa Energa ostrzega przed nieuczciwymi akwizytorami, którzy postanowili wykorzystać sytuację i nakłaniają do podpisywania aneksów do umów na dostawy prądu.

Akwizytorzy przekonują, że obniżenie cen energii jest możliwe jedynie po zawarciu nowej umowy. Niektóre z tych osób podszywają się pod pracowników Grupy Energa, a do firmy codziennie zgłaszają się dziesiątki klientów, by się upewnić czy koncern w ogóle prowadzi taką akcję. Sygnały o wzmożonej aktywności nieuczciwych akwizytorów grupa Energa otrzymuje m.in. z Kalisza.

Tymczasem wprowadzona 1 lipca zmiana taryf, zatwierdzona przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, absolutnie nie wymaga podpisania nowej bądź aneksowania dotychczasowej umowy.

- Klienci Grupy Energa korzystają z obniżonych cen w ramach umowy ramowej – informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Energi. - Jednocześnie szanując prawo klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą zalecamy, by dokładnie wczytywali się w zapisy przedstawianych do podpisu umów.

Jak dodaje Ostrowska, ważne jest też sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej jest zostawić dokument do spokojnego przejrzenia i umówić się na podpis w późniejszym terminie. Zdarza się bowiem, że niektóre umowy zawierają zapisy o dodatkowych płatnych usługach (np. ubezpieczenie zdrowotne, wysokie opłaty abonamentowe, opłaty za przypomnienie o płatności itp.), Nie należy tez udostępniać faktur i innych dokumentów osobom trzecim.

Grupa Energa informuje, że jej pracownicy nigdy nie odwiedzają klientów w celu podpisania umowy w domach, ani nie proponują podpisania umowy od ręki.

Grupa Energa ostrzega więc przed nieuczciwymi akwizytorami. Z podobnymi działaniami klienci Energi spotkali się już wcześniej. Niedozwolone praktyki związane ze sprzedażą energii w domach konsumentów ukarane zostały przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Działania nieuczciwych akwizytorów nasiliły się jednak ostatnio w związku ze zmianą taryf sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej.

Zgodnie z prawem umowę podpisaną poza placówką danego sprzedawcy (w domu lub w innym miejscu) można rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni. Specjalnie dla swoich klientów, którzy podejrzewają, że nieświadomie zawarli umowę z innym sprzedawcą Grupa Energa uruchomiła specjalny numer telefonu: 555 555 577.

Klienci mogą też korzystać z konsultacji w instytucjach niezależnych, takich jak miejski lub powiatowy Rzecznik Konsumentów lub Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii działający przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto