Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grzegorz Sapiński na plakatach. Ile kosztuje nas autopromocja prezydenta?

Daria Kubiak
Grzegorz Sapiński na plakatach. Autoreklama?
Grzegorz Sapiński na plakatach. Autoreklama? Daria Kubiak
Kilkakrotnie w tym roku wizerunek prezydenta Kalisza pojawiał się w ogłoszeniach prasowych, na plakatach i grafikach umieszczanych na portalach internetowych. Grzegorz Sapiński informuje mieszkańców o wydarzeniach lub dziękuje im za uczestnictwo. Dlaczego tylko on i ile nas to kosztuje? - pyta radny Radosław Kołaciński.

Radosław Kołaciński, radny Platformy Obywatelskiej, wskazuje na jeden przykład, jakim były podziękowania prezydenta opatrzone jego wizerunkiem, skierowane do mieszkańców Kalisza uczestniczących w głosowaniu nad budżetem obywatelskim. Rajca sugeruje, że tym samym prezydent tylko sobie przypisuje osiągnięty sukces.

- Zastanawiający jest fakt, że takie reklamy przedstawiają tylko pana Sapińskiego a nie inne osoby publiczne związane z miastem, na przykład radnych Rady Miejskiej Kalisza – organu uchwałodawczego a więc w zasadzie ważniejszego, niż prezydent. (….) W gruncie rzeczy to radni a nie prezydent głosują nad przekazaniem środków finansowych na budżet obywatelski. Zauważam tutaj pewne zaburzenie proporcji – napisał radny PO w interpelacji do prezydenta.

Jednocześnie Radosław Kołaciński pytał czy inni przedstawiciele samorządu Kalisza mogą także korzystać z takich form reklamy jak prezydent Grzegorz Sapiński, zamawianych przez magistrat oraz jakie były w tym roku całkowite koszty publikowania materiałów z wizerunkiem prezydenta?

Odpowiadając radnemu prezydent zaprzecza, aby wykorzystywał własny wizerunek w kampaniach promocyjnych, plakatach, podziękowaniach etc. we własnym interesie, do autopromocji.
Zapewnia, że zawsze jako prezydent reprezentuje wszystkich mieszkańców a więc także radnych, co wynika z art. 31 ustawy o samorządzie gminnym.

- Uważam, że podziękowanie wszystkim kaliszanom biorącym udział w tegorocznej, rekordowej edycji budżetu obywatelskiego za wspaniałą liczbę oddanych głosów a także ogromne zaangażowanie, włożone w przygotowanie ciekawych projektów inwestycyjnych było moim obowiązkiem – odpowiada prezydent Grzegorz Sapiński.

Całkowity koszt kampanii informacyjnych a nie „reklamy” jak zapewnia prezydent, w których pojawiał się jego wizerunek od początku kadencji wyniósł 18 724 zł. Kampanie zostały sfinansowane w całości z budżetu miasta.

Choć argumenty prezydenta brzmią przekonywająco, to z pewnością niejeden radny chciałby zobaczyć swój wizerunek w kampanii informacyjnej, zwłaszcza, gdy mowa o sukcesie.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto