Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

I Ogólnopolski Kongres Next Generation w październiku w Poznaniu

Marta Danielewicz
- Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie - uważa Adrianna Lewandowska, prezes IBR
- Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie - uważa Adrianna Lewandowska, prezes IBR IBR
I Ogólnopolski Kongres „Next Generation. Siła drugiego pokolenia” odbędzie się w październiku w Poznaniu. Poświęcony będzie sukcesji - tego, jaki plan mają młodzi przedsiębiorcy na kontynuację rodzinnego biznesu i pogodzenie nowoczesności z tradycją

Firmy rodzinne założone po 1989 roku szykują się na zmianę pokoleniową. Niedługo szefami firm zostaną dzieci ich założycieli. Wbrew pozorom młodzi przedsiębiorcy z pasją kontynuują dokonania rodziców, wzmacniają ich biznesy, dbają o dobry wizerunek i długowieczność firm rodziców.

- Kolejne pokolenie przedsiębiorców staje właśnie w obliczu ogromnego wyzwania, jakim jest pójście w ślady swoich rodziców i przejęcie po nich sterów rodzinnego biznesu - mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. - Są wykształceni, ambitni, znają języki obce i najnowsze technologie. Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie, które wprowadzone do biznesów rodzinnych mogą wyprowadzić je na nowe wody biznesu - dodaje.

Potwierdza to raport IBR „Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych”, z którego wynika, że nowe pokolenie w firmach rodzinnych chce wprowadzić inny styl przywództwa niż ich poprzednicy, a za kluczowe obszary uznają: dobrą komunikację, tworzenie profesjonalnej sieci kontaktów czy zarządzanie innowacjami w firmie. Charakterystyka firm rodzinnych związana jest z unikalnym połączeniem trzech obszarów: profesjonalnego prowadzenia firmy, własności firmy w rękach rodziny oraz chęci przetrwania firmy rodzinnej w kolejnych pokoleniach.

Firmy rodzinne mierzą się z dużymi wyzwaniami, dotyczącymi nie tylko samej działalności i decyzji inwestycyjnych, ale także kwestii własności i relacji rodzinnych.

Tego, jaki plan mają młodzi przedsiębiorcy na kontynuację rodzinnego biznesu i pogodzenie nowoczesności z tradycją, dowiedzieć się będzie można już w październiku w Poznaniu. Właśnie sukcesorów Instytut Biznesu Rodzinnego zaprasza na I Ogólnopolski Kongres „Next Generation. Siła drugiego pokolenia”. Motywem przewodnim Kongresu są superbohaterowie - bo zmiana sukcesyjna wymaga nierzadko wykorzystania „supermocy”. O swoich mocach będą więc opowiadać sukcesorzy z wiodących polskich przedsiębiorstw w dniach 20-21 października 2016 roku w Poznaniu. Kongres odbędzie się w Hotelu Blow Up Hall 5050.

O tym, jak zdobyć zaufanie właścicieli firm, czyli rodziców, jak utrzymać też dobre relacje w firmie i rodzinie i jak buduje się autorytet wśród pracowników, opowiedzą prelegenci kongresu. Między innymi: Kacper Sosnowski z firmy Kross, Michał Wojas ze spółki Wojas, Mikołaj Placek z Oknoplast czy Joanna Nagadowska z Google Polska.

Osoby zainteresowane mogą wziąć udział w wydarzeniu, rejestrując się wcześniej na stronie: www.nextg.pl.

***
Projektantka i malarka Patrizia Gucci to wnuczka Aldo Gucci, potentata mody. Od lat 80. pracowała w rodzinnej firmie. Czy ciężko jej się współpracowało z mężczyznami? - Niczego nie mogłam zrobić bez ich zgody - zdradziła. Co opisała w swojej książce? Przez kogo Gucci miała problemy?

Czytaj też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto