– To zdecydowanie za długo – irytuje się Karolina Michalska, która dojeżdża na studia do Warszawy. – W końcu jest to tylko około 250 kilometrów.
A zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP, pociągi miały jeździć szybciej. Już w 2009 roku kaliski poseł Józef Racki składał w tej sprawie interpelację.
– Otrzymałem nawet odpowiedź i zapewniono mnie, że czas dojazdu do Łodzi skróci się o około 10 minut i o kolejnych 10–15 minut na trasie Łódź – Warszawa – tłumaczy parlamentarzysta. – Jest jednak zupełnie inaczej.
Podróżni najwięcej czasu tracą na przejeździe przez węzeł łódzki. Pociągi nie są bowiem kierowane prosto do Warszawy, ale objazdem przez Sochaczew, a po drodze odbywa się jeszcze czasochłonne przetaczanie lokomotywy.
– Jest to spowodowane remontem – wyjaśnia Anna Lenarczyk, dyrektor Biura Marketingu spółki InterRegio.
Jak długo będzie on trwał, tego nie wiadomo.
– Zarządca infrastruktury nie podaje konkretnego terminu, a wręcz go przekłada tłumacząc utrudnieniami wywołanymi warunkami atmosferycznymi lub po prostu brakiem środków – dodaje dyrektor.
Zmiany nie nastąpią więc przynajmniej do 10 grudnia. Do tego czasu będzie bowiem obowiązywać wprowadzony niedawno rozkład jazdy.
– Od kiedy jestem posłem staram się korzystać z kolei i rzadko wybieram się do Warszawy samochodem. Staram się tym samym udowadniać, że pociągi, które kursują na tej trasie są niezbędne – przekonuje poseł Racki. – Ale takim zachowaniem kolej sama zniechęca do siebie pasażerów. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk jedzie pociągiem z Łodzi do Warszawy w półtorej godziny, bo nie musi korzystać z objazdu. A kaliszanie ten sam odcinek pokonują w dwie i pół godziny! W swojej interpelacji pytam więc ministra, dlaczego tak się nas traktuje?
Mieszkańcom grodu nad Prosną na pocieszenie pozostaje jedynie zapowiedź remontu obskurnego dworca PKP.
– Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji budowlanej na remont dworca kolejowego w Kaliszu. W związku z tym jest jeszcze za wcześnie na to, by mówić o kosztach, czy szczegółach remontu. Natomiast budynek na pewno będzie odnowiony, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, poza tym pojawi się także nowy, bardziej przyjazny system informacji dla pasażerów – poinformował Kamil Migała z Zespołu Prasowego Polskich Kolei Państwowych SA.
Rozpoczęcie prac planowane jest na IV kwartał 2011 roku.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?