W sumie przygotowano 3000 specjalnych tablic z napisem „Kalisz najstarsze miasto w Polsce – www.1850.kalisz.pl”. Wszystkie rozdano w zaledwie kilkadziesiąt godzin po nagłośnieniu akcji. W tym tygodniu pojawi się kolejnych 5000 ramek.
– Od kiedy poinformowaliśmy kaliszan o naszej propozycji, drzwi do Wilii Kalisia po prostu się nie zamykały. Wiedzieliśmy, że zmotoryzowani kaliszanie chętnie przyjmą ramki pod tablice rejestracyjne, ale zainteresowanie tą propozycją przerosło nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Agata Wierzejska-Holewska, kierownik Biura Jubileuszu „Kalisia 18,5”.
Po tablice przychodzą nie tylko kaliszanie, ale także mieszkańcy powiatu kaliskiego, a nawet Ostrowa Wielkopolskiego i Pleszewa. Są też osoby, które deklarują wysyłkę nietypowego gadżetu znajomym za granicę.
– Jestem kaliszaninem i bardzo lubię moje miasto. Chętnie zamontuję taką ramkę – mówi Karol Michalski.
Każdy wraz z ramką otrzymuje ulotki zachęcające do udziału w jubileuszowych obchodach, które potrwają przez cały rok.
– Kaliszanie okazali się fantastyczni. Dzięki temu będą oni ambasadorami jubileuszu miasta i wydarzeń, które nas czekają. Odebraliśmy nawet telefony od osób, które informowały nas, że zamontowały ramki i jednocześnie powiadomiły sąsiadów o obchodach 1850-lecia miasta– dodaje Agata Wierzejska-Holewska.
Ale na tym akcje promocyjne się nie kończą. Już w czerwcu nastąpi kulminacja obchodów. Z tej okazji większość kaliskich restauratorów, właścicieli pubów i kawiarni przyłączy się do akcji „Happy Hour Kalisia 18,5”. Przez cały weekend od 11 do 13 czerwca, dla klientów lokali, którzy pojawią się o godzinie 18.30 wszystkie dania będą tańsze o 18,5 proc. Lokale, które włączą się w tę nietypową promocyjną akcję zostaną odpowiednio oznakowane. Zostaną także wyposażone w jubileuszowe szklanki i podkładki promujące 18,5 wieku Kalisza. Akcja zaczyna nabierać rozpędu i również jeden z hoteli chce oferować swoje usługi o 18,5 proc. taniej.
Na jubileuszowe gadżety będą mogli też liczyć kaliscy cykliści. Biuro przygotowuje specjalnie dla nich odblaskowe szelki, na których będą widniały napisy promujące miasto i jubileuszową stronę internetową.
– Pomysłów mamy całą masę. Robimy grę miejską, która zachęci kaliszan do udziału w licznych imprezach mówi Agata Wierzejska-Holewska.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?