Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrapas na ulicy Śródmiejskiej w Kaliszu nie będzie zlikwidowany

Andrzej Kurzyński
Kontrapas na ulicy Śródmiejskiej w Kaliszu nie będzie zlikwidowany
Kontrapas na ulicy Śródmiejskiej w Kaliszu nie będzie zlikwidowany
Działający od kilku tygodni kontrapas dla rowerzystów na ulicy Śródmiejskiej w Kaliszu wciąż wzbudza wiele emocji. Miasto zapowiada jednak, że obecnie nie planuje przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu. Zamierza jednak ulżyć kierowcom likwidując część progów zwalniających.

Z interpelacją w sprawie kontrapasa wystąpił rady Prawa i Sprawiedliwości Tadeusz Skarżyński. Pytał on prezydenta miasta m.in. o to, czy istnieje możliwość odstąpienia od obecnej organizacji ruchu drogowego miedzy Rogatką, a ulicą Narutowicza. Prezydent Grzegorz Sapiński odpisał radnemu, że wprowadzona zmiana w organizacji ruchu jest obecnie „przedmiotem szczegółowego monitoringu i analizy zarówno przez Zespół ds. organizacji ruchu działający jako ciało opiniodawcze przy prezydencie Miasta Kalisza składający się z przedstawicieli policji, straży miejskiej, a także Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, jak również przez audytora bezpieczeństwa Ruchu drogowego (BRD)”.

- Wprowadzona tak istotna zmiana w organizacji ruchu, zawsze wywołuje pewne kontrowersje i wymaga określonego czasu zarówno dla kierowców jak również rowerzystów celem oswojenia się z tymi zmianami - podkreśla prezydent Grzegorz Sapiński. - Wyciąganie daleko idących wniosków wraz z wprowadzeniem ewentualnych zmian powinno nastąpić po upływie co najmniej kilku tygodni.

Prezydent Kalisza dodaje, że w tej sytuacji nie planuje się przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu, natomiast brane jest pod uwagę wprowadzenie kilku zmian. Chodzi o likwidację przynajmniej trzech z pięciu progów zwalniających, korektę programu sygnalizacji świetlnej , zwłaszcza na skrzyżowaniu ulic Śródmiejskiej, Fabrycznej i Kościuszki, a także umieszczeniu tablicy informującej o monitorowanu zachowań kierowców, rowerzystów oraz pieszych.

Radny Tadeusz Skarżyński chciał też wiedzieć, jak nowa organizacja ruchu na ulicy Śródmiejskiej wpływa na jakość usług świadczonych przez Kaliskie Linie Autobusowe.

- Na podstawie analizy średnich czasów przejazdu autobusów KLA przeprowadzonych w dniach 16 - 20 kwietnia wynika, że zmiana ta nie ma istotnego wpływu na opóźnienia w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej. W analizowanym okresie odnotowano wzrost średnich czasów przejazdu o 1 minutę i 25 sekund - odpowiada prezydent miasta.

Tadeusz Skarżyński chciał też wiedzieć, „kto zaakceptował do realizacji zadanie z funduszu obywatelskiego, którego konsekwencją jest zakorkowanie Śródmieścia”? Prezydent tłumaczy, że zgodnie z regulaminem ówczesnego funduszu obywatelskiego ostatecznej weryfikacji i zatwierdzenia zgłoszeń propozycji zadań publicznych dokonał zespół, w skład którego wchodzili przewodniczący Rady Miejskiej Kalisza, wieceprezydenci, kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Kaliszu i kierownicy jednostek organizacyjnych miasta. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzono wiceprezydentowi Dariuszowi Grodzińskiemu.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Zobacz także: Pożar domu w Stawiszynie koło Kalisza

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto