Każdy przystanek w kalendarzu Mistrzostw Świata to kilka rund niezwykle zaciętej rywalizacji.

Za tydzień zaczyna się kolejny pełen adrenaliny weekend. Jak zwykle będzie to prawdziwe święto dla fanów podniebnych wyścigów i niezwykle uzależniający spektakl dla każdego widza. Już dziś zapoznajcie się z formatem wyścigu, abyście dokładnie wiedzieli co czeka Was 17 i 18 maja. Właśnie wtedy, w Malezji, w Putrajaya odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Red Bull Air Race.

Red Bull Air Race składa się z następujących po sobie sesji lotniczych: treningów, kwalifikacji, pojedynku jeden na jeden (Top 12), półfinału z 6 zwycięzcami pojedynków i dwoma najszybszymi przegranymi (Super 8) oraz ścisłego finału (Final 4). Na torze piloci pojawiają się w swoich samolotach pojedynczo. Walcząc z czasem, osiągają prędkość 370km/h, a w ciasnych zakrętach muszą się zmagać z przeciążeniami nawet 10G!

Trening poprzedzają kwalifikacje. Dla wszystkich pilotów klasy mistrzowskiej organizowane są dwa dni treningowe, a w każdym z nich odbywają się dwie obowiązkowe sesje treningowe. Wyniki uzyskane podczas czwartej, finałowej sesji treningowej decydują o kolejności startu w kwalifikacjach. Te odbywają się w przeddzień wyścigu po ostatniej sesji treningowej. Piloci dwukrotnie przelatują tor, a najlepszy czas decyduje o kolejności startu w wyścigu głównym.

Pierwszą fazą wyścigu głównego będącego, śmietanką na torcie każdego przystanku, są pojedynki 1 na 1. Piloci rywalizują w odwróconej kolejności w parach ustalanych wg. wyników kwalifikacji. Do kolejnej rundy przechodzi sześciu zwycięzców oraz dwóch najszybszych przegranych. Od półfinału liczy się tylko najlepszy czas. 4 z 8 startujących w nim zawodników awansuje do finału i będzie walczyć o czołowe lokaty.

W przeddzień wyścigu głównego odbywają się zawody Challenger Cup. To druga kategoria wyścigowa w ramach Mistrzostw Świata Red Bull Air Race. Piloci startujący w challengerze rywalizują na uproszczonych lub odpowiednio przystosowanych torach za sterami samolotu Extra E-330LX. Dla zawodników challengera przewidziano dwie sesje treningowe, na dwa dni przed dniem wyścigu, oraz jedną sesję treningową w dniu kwalifikacji.

Wyścigi w ramach Challenger Cup odbywa się zawsze w dniu poprzedzającym wyścig główny Red Bull Air Race. Piloci zaliczają dwa okrążenia toru, a do finałowej klasyfikacji wlicza się tylko najlepszy czas. Cieszy fakt, że w tej serii startuje Polak - Łukasz Czepiela. Doskonałą okazją, aby go wesprzeć będzie przystanek w Gdyni.

Piloci Challenger Cup muszą wystartować w co najmniej trzech wyścigach w trakcie całego sezonu, ale mają możliwość odbycia większej ilości startów. Do klasyfikacji generalnej Challenger Cup wliczone zostaną trzy najlepsze rezultaty, a najszybsi zawodnicy powalczą o puchar w finale podczas ostatniego przystanku sezonu w Chinach. Challenger Cup daje pilotom z klasy Challenger możliwość zapracowania na nieograniczoną superlicencję, która jest wymagana do startów w klasie mistrzowskiej Red Bull Air Race. Przed startem w Challenger Cup nowi piloci muszą uzyskać ograniczoną superlicencję, zaliczając obóz kwalifikacyjny.

17 i 18 maja w Putrajaya odbędzie się trzeci przystanek Red Bull Air Race 2014, który będziecie mogli zobaczyć na żywo na naszej stronie. Natomiast już dziś zarezerwujcie sobie czas, aby 26 i 27 lipca przyjechać do Gdyni. Właśnie tam, podczas najgorętszego weekendu nadchodzącego lata, odbędzie się czwarta runda Mistrzostw Świata w podniebnych wyścigach!

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!