Finał projektu przybrał niezwykłą formę, która oprócz promowania słowa czytanego ma też niezwykły aspekt wychowawczy, bowiem spotkały się dwa pokolenia - młodzież Kopernika (klasa 1D3) oraz przedszkolaki z Niepublicznego Przedszkola „Pluszowy Miś”.
Uczniowie Kopernika czytali przedszkolakom książkę R. Witka „Maja na tropie jaja”. Następnie przeprowadzili zajęcia dla dzieci (5- i 3-latków), których celem było wprowadzenie takich pojęć jak cel podróży, środki transportu, co kryje bagaż podróżnika. Uzupełnieniem części czytelniczej były zajęcia plastyczne i ruchowe, które również przygotowali i prowadzili uczniowie III LO.
Korzyści z tego spotkania są ogromne i dotyczą obu stron. Dla dzieci przedszkolnych spotkanie ze starszymi kolegami to nowe doświadczenie, konkretna zabawa i wiedza. Młodzież licealną takie projekty uczą nie tylko odpowiedzialności i wrażliwości, ale i twórczego działania.
- Wielu z uczniów klasy 1D3 przyznało, że takie zajęcia to obszar nowych wyzwań i odkrywanie w sobie nowych umiejętności, które z całą pewnością przydadzą się w życiu - podkreśla polonistka Monika Mikołajczak–Cholajda, która wraz z Magdaleną Pietrzak ze szkolnej biblioteki jest opiekunką projektu.
Już dziś wiadomo, że Kopernik będzie tego rodzaju projekty i współpracę z całą pewnością kontynuował.
Marta Turska: Jestem etatową matką Polką, radną i mam gospodarstwo
Dzień Dobry TVN
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?