Przypomnijmy, że budowa ścieżki rowerowej most Kamienny – Rogatka jest projektem wybranym przez mieszkańców Kalisza w 2015 roku w ramach Funduszu Obywatelskiego. Ścieżka uzyskała poparcie 2,5 kaliszan. Budowa ścieżki miała kosztować 0,5 mln zł.
Po kilku nieudanych przetargach miastu udało się wreszcie znaleźć firmę, która zbuduje kontrapas dla rowerów. W budżecie Kalisza przeznaczono jednak na to zadanie o 200 tys zł więcej.
Krzysztof Gałka, p.o. dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu wyjaśnia, że wzrost kosztów spowodowany jest tym, że budowa kontrapasa będzie połączona z przebudową i wyposażeniem sygnalizacji świetlnej, tak aby skrzyżowania, przez które będzie biegła ścieżka zostały połączone z centrum sterowania ruchem, znajdującym się w MZDiK.
Kontrapas dla rowerów będzie miał zaledwie 450 m długości i 1,5 m szerokości i nie będzie łączył się z żadną inną ścieżką rowerową w mieście, co sprawia, że jedni podważają sens jego powstania a inni twierdzą, że od czegoś trzeba zacząć. Rowerzyści będą poruszać się tylko w jedną stronę od mostu do rogatki, w kierunku przeciwnym do ruchu samochodów.
Kontrapas dla rowerów ma być gotowy po wakacjach.
Policja radzi jak zaplanować podróż
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?