Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Młodzieżowe Misje Gospodarcze za nami. Co było tematem 6. edycji?

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Perspektywa branży logistycznej - to temat przewodni 6. edycji projektu Młodzieżowe Misje Gospodarcze, który właśnie dobiegł końca. W murach Instytutu Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Kaliskiego została podsumowana kolejna edycja projektu realizowanego przez Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.

6. edycja Młodzieżowych Misji Gospodarczych realizowana od grudnia 2023 do kwietnia 2024 roku dedykowana była branży logistycznej. Jej celem była promocja branży jako dobrego miejsca rozwoju zawodowego dla młodych ludzi. MMG to projekt, który łączy uczniów szkół ponadpodstawowych oraz pracodawców. Zadaniem uczniów biorących udział w projekcie było wypracowanie i wdrożenie akcji promującej potencjał i możliwości branży logistycznej wśród swoich rówieśników. Na wdrożenie wypracowanego pomysłu i realizację akcji promocyjnej w swojej szkole uczniowie otrzymali środki finansowe przekazane przez Partnerów projektu - Colian Logistic, Adecon, Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta "EKO".

- Misje te mają nie tylko edukować, ale również inspirować młodych ludzi do podejmowania wyzwań biznesowych. To niezwykle istotne, aby młodzi ludzie mieli możliwość zobaczenia, jak wygląda praca w świecie przedsiębiorstw - podkreśla Magdalena Sekura-Nowicka, dyrektor CWRKDiZ w Kaliszu.

W ramach projektu 40 uczestników wzięło udział w 3 wizytach studyjnych w firmach połączonych z pracą warsztatową oraz w 3 spotkaniach online, w ramach których wypracowywali pomysły na akcje promujące logistykę. Wsparciem dla uczniów byli studenci Uniwersytetu Kaliskiego im. Prezydenta S. Wojciechowskiego z Logistycznego Koła Naukowego "TERMINAL".

W efekcie 10 zespołów zrealizowało akcje promocyjne, mające na celu zainteresowanie rówieśników branżą logistyczną i ukazanie jej jako atrakcyjnej ścieżki zawodowej m. in. poprzez gry terenowe i quizy związane z branża logistyczną, stoiska targowe, wywiady z przedstawicielami branży, ulotki i plakaty oraz promocja w social mediach.

- W tegorocznej edycji szczególnie cieszy nas zaangażowanie młodzieży oraz ich entuzjazm w uczestnictwie w akcjach promocyjnych. To dowodzi, że nasza inicjatywa ma realny wpływ na rozwój kompetencji społeczno-zawodowych młodych ludzi - dodaje Magdalena Sekura-Nowicka, dyrektor CWRKDiZ w Kaliszu.

Poprzez projekt uczestnicy wzmocnili swoje kompetencje ze szczególnym naciskiem na współpracę zespołową, kreatywność, krytyczne myślenie, kompetencje cyfrowe, umiejętność wyszukiwania i pracy z danymi.

Podczas gali podsumowującej wyłonieni zostali zwycięzcy tegorocznej edycji Młodzieżowych Misji Gospodarczych.

Na pierwszym miejscu znalazł się zespół Logistyczny Asnyk z I Liceum Ogólnokształcące im. A. Asnyka w Kaliszu. Zespół przeprowadził dynamiczną akcję promocyjną o nazwie "Logistyczne wyzwanie" trwającą aż 3 dni. Młodzież zorganizowała Euro Truck Simulator, wykłady, konkursy, oraz możliwość przejażdżki wózkiem widłowym i paleciakiem, przekazując w ten sposób uczniom wiedzę na temat sytuacji kryzysowych w logistyce.

Miejsce drugie zajął zespół Rodzina Logistyków z IV Liceum Ogólnokształcącego im. I. J. Paderewskiego w Kaliszu. Zespół w ramach niesamowitej akcji promocyjnej przygotował wyjątkowy wykład dotyczący fascynującej historii logistyki, który wzbudził ogromne zainteresowanie uczniów. Dodatkowo stworzyli inspirującą prezentację, która pozwoliła młodzieży przygotować się do głównego etapu promującego branżę logistyczną w ich szkole - gry "Postaw na Logistykę".

Trzecie miejsce w tegorocznych Młodzieżowych Misjach Gospodarczych zdobył nie mniej przedsiębiorczy zespół Technicy Logistycy z Zespołu Szkół Samochodowych im. S. Staszica w Kaliszu, który przeprowadził niezwykłą akcję promocyjną pod nazwą "Przygoda na szlaku logistycznym". Uczniowie szkoły w sposób pełen emocji i zaangażowania mieli niepowtarzalną okazję poznać świat logistyki na wielu fascynujących płaszczyznach - od produkcji, przez magazynowanie i spedycję, aż po gospodarowanie odpadami. To było prawdziwe odkrywanie tajemnic logistycznego świata, pełne pozytywnych emocji i niezapomnianych przeżyć.

Na czwartym miejscu uplasował się zespół T.K. Logistics z II Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki w Kaliszu. Zespół w swojej szkole zorganizował akcję promocyjną pod nazwą "PALETY, LOGISTYCY i ROCK AND ROLL". Ich inicjatywa była naprawdę niezwykła - przygotowali teleturniej "1 z 8", który miał za zadanie nie tylko dostarczyć rozrywki, ale przede wszystkim przekazać młodzieży fascynującą wiedzę na temat logistyki. To był prawdziwy festiwal wiedzy i emocji, który na długo zapadł w pamięć wszystkim uczestnikom.

Całe przedsięwzięcie zostało sfinansowane z środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego poprzez Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu. Partnerzy szóstej edycji projektu MMG:

W projekcie wzięli udział uczniowie z 8 szkół ponadpodstawowych z terenu Południowej Wielkopolski:

  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Jana Paderewskiego w Kaliszu

  • Zespół Szkół Samochodowych im. Stanisława Staszica w Kaliszu

  • I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Kaliszu

  • Zespół Szkół Technicznych w Pleszewie

  • Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. Janka Bytnara “Rudego” w Kaliszu

  • Technikum im. Św. Józefa w Kaliszu

  • Zespół Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu

  • II Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki w Kalisz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto