Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Andruty Kaliskie jednym z najchętniej kupowanych produktów regionalnych w sieci Biedronka

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Andruty Kaliskie są produktem specyficznym, jedynym i niepowtarzalnym
Andruty Kaliskie są produktem specyficznym, jedynym i niepowtarzalnym Andrzej Kurzyński
Andruty Kaliskie należą do pięciu najczęściej wybieranych produktów, sprzedawany w sieci Biedronka w ramach programu „Czas na wspieranie małych producentów”.

Andruty Kaliskie jednym z najchętniej kupowanych produktów regionalnych w sieci Biedronka

„Czas na wspieranie małych producentów” to inicjatywa umożliwiająca lokalnym przedsiębiorcom zaoferowanie swoich produktów klientom Biedronki. Artykuły pochodzące od nich dotąd były dostępne zwykle w pojedynczych regionach, co było efektem ograniczonych możliwości produkcyjnych. Dzięki akcji Biedronki nawet małe firmy mogą stać się jej dostawcami. 6 produktów zgłoszonych w ramach akcji trafiło do stałej oferty w swoich regionach – to między innymi śmietana Zarębski, serek twarogowy Bruser czy mus owocowy Owolovo.

Polacy regularnie i coraz częściej sięgają po produkty regionalne, czego przykładem jest sukces artykułów sprzedawanych w Biedronce. Andruty Kaliskie, wafle kukurydziane bezglutenowe, chrupki kukurydziane Fruitusie, serek homogenizowany z Garwolina i woda Staropolanka to 5 artykułów najczęściej wybieranych przez klientów sieci, wprowadzonych do sprzedaży w ramach programu „Czas na wspieranie małych producentów”. Fenomenem są pochodzące z Kalisza, certyfikowane jako produkt regionalny andruty, które po raz 11. trafiają na półki Biedronki w ramach oferty czasowej.

- Biedronka konsekwentnie wspiera polską gospodarkę, nie tylko na poziomie krajowym ale również lokalnym. Dzięki programowi „Czas na wspieranie małych producentów” ponad 200 różnorodnych regionalnych produktów trafiło na półki Biedronki. Teraz najpopularniejsze z nich dostępne są w ramach promocji Czas na Polskie Marki - mówi Michał Gontarz, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

W ramach najnowszej promocji „Czas na Polskie Marki” Biedronka oferuje aż 45 propozycji od regionalnych dostawców. Od czwartku 1 października w ofercie znajdą się m.in. musztarda kcyńska 190g powstająca w oparciu o proces technologiczny z 1929 r. (3,99 za słoik), ser pleśniowy kamiennogórski 165g (4,99 zł za op.), kiełbasa podhalańska krucha (2,99 zł za 100g), czy mleko pochodzące od najstarszej słowiańskiej rasy bydła – krowy polskiej czerwonej (3,99 zł za but. 1l). Piwosze uwielbiający unikatowe regionalne smaki będą mogli spróbować trunków takich jak Pivo Chmielove Manufaktura Piwna 500 ml (3,49 zł za but.), piwo Noteckie 330 ml (2,49 zł za but), piwo Janusz Moczywąs 500 ml (6,49 zł za but.) czy piwo chmielne Kur Zapiał 500 ml (4,99 zł za but.).

Akcja „Czas na wspieranie małych producentów” jest prowadzona przez Biedronkę bezterminowo, a produkty trafiają do specjalnej oferty regularnie co dwa tygodnie.

Andruty Kaliskie znane od stuleci

„Leksykon Sztuki Kulinarnej” autorstwa Macieja Halbańskiego podaje, że andrut to bardzo delikatny, cienki płat ciasta pieczony w specjalnych – okrągłych lub kwadratowych formach zwanych „żelazkami”. Samo słowo pochodzi prawdopodobnie od niemieckiego anblatt, które oznacza jedną z odmian opłatka.

Według „Encyklopedii Staropolskiej” Zygmunta Glogera nazwa ta znana była już w XVIII wieku i andruty były podawane na deser. Opisy te doskonale charakteryzują andruty, które związane są z Kaliszem już od czasów zaborów.

Andrut jest wyrobem którego produkcja przebiega od kilkudziesięciu lat przy zachowaniu tej samej receptury i technologii. Urządzenia do wypieku (tzw. „żelazka”) rozgrzewane są do określonej temperatury prądem elektrycznym bądź gazem. W latach wcześniejszych ogrzewane były węglem drzewnym bądź w piecach węglowych. Okres wypieku jest bardzo krótki, w jego czasie występuje jednocześnie wypiek i suszenie.


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Obserwuj nas także na Google News

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto