Ranking sporządzany jest co dwa lata. W poprzedniej edycji Kalisz zamykał trzecią dziesiątkę, w tym roku sklasyfikowany jest w jej połowie.
Ocenie podlegało 18 kryteriów, m.in.: łączna długość dróg i ścieżek rowerowych w przeliczeniu na mieszkańca, długość ulic z wyodrębnionymi pasami ruchu dla rowerów, występowanie stref ograniczonego ruchu samochodowego czy funkcjonowanie sieci rowerów miejskich.
Kalisz dobrze wypadł jeśli chodzi o możliwości podróżowania z rowerem w komunikacji miejskiej, przyjazność centrum miasta dla ruchu dwukołowego, pozytywnie oceniono również kaliski rower miejski i parki, w których można się skryć przed samochodowymi wydechami.
Słabo wypadliśmy natomiast w kategorii "Dość tej kostki", oceniającej długość rowerowej infrastruktury o nawierzchni asfaltowej, długości wyremontowanych w ostatnich dwóch latach ścieżek czy w zakresie spójności infrastruktury, pozwalającej przejechać z centrum miasta do jego granic. Kalisz nie otrzymał punktów w 4 z 18 kategorii.
W sumie nasze miasto uzyskało 29,6 punktu.
Pierwsze trzy pozycje zajęły: Wrocław (50,4 pkt.), Gdańsk (49,8 pkt.) i Radom (47,9 pkt.). Za Kaliszem znalazły się m.in.: Gorzów Wielkopolski, Tarnów, Kielce czy Bytom.
Katarzyna Pawlikowska: Polki najbardziej zestresowane i sfrustrowane są po trzydziestym roku życia
Dzień Dobry TVN
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?