Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu będzie współpracować z Centrum Nauki Kopernik. ZDJECIA

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu podpisało porozumienie o współpracy z Centrum Nauki Kopernik z Warszawy w zakresie regionalnego partnerstwa programu „Klub Młodego Odkrywcy”.

- Nasza współpraca rozpoczęła się już w ubiegłym roku. Inauguracją była konferencja „Uczenie się przez konstruowanie - szansą dla młodych talentów”. Od tego wszystko się zaczęło” - mówi Magdalena Sekura Nowicka, dyrektor Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.

Od tego czasu CWRKDiZ w Kaliszu zorganizowało także trzyszkolenia dla nauczycieli z zakresu „Jak prowadzić Klub Młodego Odkrywcy”, podczas których trenerzy z Centrum Nauki Kopernik przekazywali zainteresowanym zarówno idee samych klubów, jak i demonstrowali konkretne metody pracy poprzez eksperyment. W szkoleniach wzięło udział łącznie około 50 nauczycieli z południowej Wielkopolski.

- Poprzez program „Klub Młodego Odkrywcy” staramy się propagować nasze idee samodzielnego eksperymentowania, uczenia się przez doświadczanie w całej Polsce i za granicą. Za sprawą CWRKDiZ w Kaliszu rozpoczynamy już drugą dziesiątkę partnerów sieci naszego programu. Zapraszamy do współpracy różne instytucje w Polsce. Są to uczelnie wyższe albo ośrodki doskonalenia nauczycieli, oraz instytucje, które prężnie działają w obszarze edukacji we współpracy z nauczycielami, po to by być bliżej nauczycieli, którzy są jednym z bohaterów tego programu - mówi Zuzanna Michalska, koordynator programu „Klub Młodego Odkrywcy” w Centrum Nauki Kopernik. - „Nauczyciele są opiekunami klubów i prowadzą zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Starają się propagować krytyczne myślenie, uczenie się poprzez zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi oraz poprzez eksperymentowanie.

Jak zaznacza koordynator projektu, taki sposób nauczania daje lepsze efekty sprawia, że wiedza jest lepiej przyswajana i zostaje w głowie na dłużej. Sprawdza się najbardziej w przedszkolach, ale również szkołach podstawowych i średnich.

- Powinniśmy stosować metodę eksperymentu, uczenia młodzieży i dzieci pewnej otwartości, umiejętności podejmowania decyzji i ryzyka. W ten sposób rozwijamy kompetencje społeczne, które dziś są tak bardzo pożądane na rynku pracy- dodaje Magdalena Sekura Nowicka.

Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu jest jedenastym partnerem Centrum Nauki Kopernik w Polsce, z którym współpracują również ośrodki doskonalenia nauczycieli, instytucje działające w obszarze edukacji oraz uczelnie wyższe z całego świata, między innymi z Gruzji.

- Widzimy jak wiele w całej Polsce jest takich lokalnych, niezwykle ciekawych, wartościowych inicjatyw oddolnych. Mamy wielu bardzo twórczych nauczycieli, którzy w pewnej samotności wypracowują fantastyczne rzeczy i to co jest naszym zadaniem, to tworzyć takie fora, płaszczyzny spotkania, w których ludzie mogą się o tym dowiadywać oraz inspirować - podkreśla Anna Dziama, zastępca dyrektora programowego ds. edukacji w Centrum Nauki Kopernik.

Dzięki temu, że w całym województwie wielkopolskim działa aż 5 takich ośrodków jak CWRKDiZ w Kaliszu, działania podejmowane w ramach programu KMO będą również docierać do innych subregionów, gdzie idea oraz metoda pracy KMO będzie upowszechniana.

W październiku szkoły otrzymają zaproszenia z konkretnymi propozycjami współpracy w ramach tego programu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto