W Polsce od lat jest to kategoria samochodu, która w równym stopniu interesują się młode rodziny, jak i firmy wybierające auta do swoich flot. Kiedy w roku 1990 Renault pokazało pierwsze clio stało się jasne, że w segmencie B nic już nie będzie takie samo.Najważniejszą cechą, którą wówczas eksponowano w tym niewielkim samochodzie osobowym była przestronność kabiny. Jednak z upływem czasu konkurencyjne modele dogoniły pod tym względem "cliówke”. Dlatego m.in. najnowszą, czwarta generacje tego modelu postanowiono wyróżnić jeszcze czymś innym.
Tym razem padło na sylwetkę i wygląd w ogóle. Zrezygnowano z produkcji wersji 3-drzwiowej, proponując oryginalnie wystylizowana 5-drzwiową, która na pierwszy rzut oka przypomina... coupe.
W przyszłym roku będzie również kombi i na tym się chyba skończy. Na razie nie mówi się o 3-drzwiowym hatchbacku czy sedanie ani tym bardziej kabriolecie.
Nowe clio jest o 3,5 cm dłuższe od poprzednika i aż 4,5 cm niższe. Dzięki temu bryła nadwozia się nieco spłaszczyła, a oglądana z profilu może przypominać coupe, tym bardziej że klamka tylnych drzwi
została zgrabnie wkomponowana w krawędź okna. Oczywiście, jak zwykle w takich przypadkach, gdy podstawowe wymiary samochodu się zwiększają, to przybywa przestrzeni w środku. Kilkanaście litrów zyskała także pojemność bagażnika. Najnowsze clio, zdaniem jego twórców, ma rozbudzać zmysły i dlatego daje się bardzo mocno zindywidualizować poprzez długą listę specjalnych, spersonalizowanych dodatków, takich jak listwy, wstawki, obręcze kół itp. Komponując ostateczną wersję można zamówić także specjalna kierownice, obszycia tapicerskie i wiele innych.
Komu tego będzie mało, może sobie nawet zafundować specjalną naklejkę na dach. W celu pogodzenia niskiego zużycia paliwa z wysokim poziomem przyjemności prowadzenia, clio 2012 jest produkowane z odnowioną gamą silników benzynowych i wysokoprężnych. Obydwa nowe silniki benzynowe Energy TCe 90 KM (3 cyl. 0,9 l) i TCe 120 KM (4 cyl. 1,2 l) mają łączyć niskie zużycie paliwa i emisji CO2 z mocnymi doznaniami, jakie zapewnia dynamiczne przyśpieszanie. Jednostki wysokoprężne (Energy dCi) mają po 1,5 l pojemności i moce 75 lub 90 KM.
W wyposażeniu podstawowym tego modelu znajdziemy m. in.: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV + system wspomagania nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy ESP z systemem kontroli trakcji ASR, system wspomagania ruszania pod góre (Hill Start Assist), komputer pokładowy, centralny zamek drzwi zdalnie sterowany Karta Renault, elektrycznie regulowane szyby przednie i instalacja do montażu radioodtwarzacza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?