Drugim problemem jest kampania informacyjna na temat cyfryzacji, a właściwiej byłoby powiedzieć - jej brak. Spoty promocyjno-informacyjne, jakie się nielicznie pojawiają w telewizji, są nieprofesjonalne i nieprzydatne. - Nie wystarczą migawki w telewizji - mówi Jacek Silski, prezes Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej. Jego zdaniem rząd w niewystarczający sposób przygotowuje społeczeństwo do przejścia na cyfryzację, zwłaszcza w tych województwach, w których nadajniki analogowe zostaną wyłączone jeszcze w tym roku.
- Jeśli ludzie nie będą wiedzieli o telewizji cyfrowej, sami się z niej wykluczą. W rejonach, gdzie nastąpi wyłączenie sygnału analogowego, powinno się uruchomić lokalne media, aby one również włączyły się w kampanię informacyjną - mówi "Polsce" Krystyna Rosłan-Kuhn z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zaniepokojona krajowa rada wysłała nawet w tej sprawie pismo do ministra Michała Boniego. - I nic - rozkłada ręce Krystyna Rosłan-Kuhn.
Czytaj więcej na stronie Gazety Krakowskiej
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?