Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dzieci i młodzież przedstawili stworzone przez siebie firmy na III Targach Smart Biznes w Kaliszu. ZDJĘCIA

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Dzieci i młodzież przedstawili stworzone przez siebie firmy na III Targach Smart Biznes w Kaliszu
Dzieci i młodzież przedstawili stworzone przez siebie firmy na III Targach Smart Biznes w Kaliszu Smart Club w Kaliszu
Uczniowie Smart Club Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży zaprezentowali 14 stworzonych przez siebie firm podczas III Targów Smart Biznes w Kaliszu. W tym roku uczniowie Smart Clubu postawili m.in. na biznesy ekologiczne, promujące aktywność ruchową czy walczące z wykluczeniem cyfrowym osób starszych.

- Dzieci i młodzież pracowały nad firmami przez 7 zajęć warsztatowych, które są częścią programu Smart Clubu. Uczyły się przy tym współpracy, komunikacji, planowania działań, tworzenia produktów czy materiałów marketingowych. Te zajęcia były świetną okazją do realizowania kreatywnych rozwiązań, nauką rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z emocjami, współpracy czy szkołą sprawczości, organizacji, planowania i odpowiedzialności za realizację celu. Stawiamy nacisk na to, żeby uczyć tego, czego każdy z nas potrzebuje w życiu, bez względu na to, co będzie robił w przyszłości – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska, właścicielka szkoły.

Wśród 14 biznesów kilka z nich dotyczyło promocji aktywnego trybu życia, znalazły się też firmy oparte na idei „zero waste” (pol. zero odpadów), nadających nowe życie używanym rzeczom, biznesy bazujące na działaniach artystycznych czy rękodzielnictwie.

- Grupa, która w ciągu trzech lat nauki w Smart Clubie zyskała miano najbardziej dociekliwej, zaprezentowała na targach stworzone przez siebie biuro detektywistyczne – dodaje Agnieszka Kubicka – Błońska. – Dla mnie osobiście największą radością jest oglądać jak dzieci, dla których kiedy zaczynały edukację w naszej szkole nawiązywanie relacji z innymi było dużym wyzwaniem, które były zamknięte w sobie, a dziś stają odważnie na scenie i prezentują swoje biznesy, zabierają głos, przełamują bariery, stają się bardziej pewne siebie. To jedne z ważniejszych owoców, o jakie chodzi nam w Smart Clubie.

Komisja Konkursowa (przedstawiciele kaliskich firm - Firmy Ignaszak, Grupy Firm Com40, Jolania, Baster oraz Borowiak Nieruchomości) wyróżnili trzy biznesy (za pomysł, prezentację na stoisku oraz na scenie), jednak uznali, że wszyscy uczestnicy targów są zwycięzcami, bo to czego nauczyli się podczas tworzenia firmy zostanie z nimi na zawsze.

ZOBACZ TAKŻE:

Najpiękniejsze ROD w Kaliszu. Zobacz jak pięknie wyglądają o...

Kaliski Tydzień Zdrowia uroczyście podsumowany

Kaliski Tydzień Zdrowia uroczyście podsumowany. ZDJĘCIA


Obserwuj nas także na Google News

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto