Ze względu na sytuację epidemiczną powrót do szkół najmłodszych uczniów odbywa się w reżimie sanitarnym z uwzględnieniem wytycznych dla placówek oświatowych opracowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z Ministerstwem Zdrowia i Głównym Inspektoratem Sanitarnym.
W wytycznych sanitarnych wskazano m.in., że jedna grupa uczniów (klasa) ma przebywać w wyznaczonej i stałej sali. Do grupy mają być przyporządkowani ci sami, stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie będą prowadzić zajęć stacjonarnych w innych klasach. Dyrektorzy szkół tak zorganizowali zajęcia w szkole, by każda grupa uczniów w trakcie przebywania w szkole nie miała możliwości lub miała ograniczoną do minimum możliwość kontaktowania się z pozostałymi klasami. Wprowadzono też obowiązkowe wietrzenie sal i pomieszczeń w częściach wspólnych w czasie przerwy i w czasie zajęć oraz częste mycie rąk
– informuje Urząd Miasta Kalisza.
W sposób stacjonarny w Kaliszu po feriach funkcjonują również dla wszystkich uczniów: Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 19 oraz Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze Nr 1 i Nr 2. Ponadto nadal w sposób stacjonarny pracują wszystkie kaliskie przedszkola, MDK oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1.
Nauczyciele przed powrotem byli testowani na obecność koronawirusa
Powrót najmłodszych uczniów poprzedziły przesiewowe badania na obecność wirusa SARS-CoV-2. Przeprowadzono je od 11 do 15 stycznia. Wzięli w nich udział nauczyciele klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych oraz pracownicy szkół. Badania były dobrowolne i bezpłatne. Z kaliskich szkół podstawowych przetestowano 150 nauczycieli, wszystkie wyniki były negatywne.
Polub nas na FB
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Obserwuj nas także na Google News
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?