Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Energa zalega klientom z rachunkami za prąd jeszcze za 2015 rok!

Andrzej Kurzyński
Energa zalega klientom z rachunkami za prąd jeszcze za 2015 rok!
Energa zalega klientom z rachunkami za prąd jeszcze za 2015 rok! Andrzej Kurzyński
Część klientów Energi od wielu miesięcy czeka na zaległe faktury za prąd. Problemy pojawiły się po wprowadzeniu elektronicznego systemu obsługi klientów.

Koncern Energa, jeden z największych w kraju, dwa lata temu wdrożył elektroniczny system obsługi klientów. Miał on uprościć między innymi wystawianie faktur klientom. Niestety, nie wszystko poszło tak jak trzeba. Do dzisiaj część klientów z naszego regionu otrzymuje rachunki za prąd ze sporym opóźnieniem, a są też i tacy, którzy na fakturę za zużytą energię elektryczną czekają nawet od kilkunastu miesięcy!

- Ostatnią fakturę dostałem w październiku ubiegłego roku. Była ona za niespełna pięć miesięcy. Miałem nadzieję, że kolejne będą już docierały tak jak zwykle, czyli co dwa miesiące. Niestety. Właśnie mija pół roku, a rachunku jak nie było, tak nie ma. Próbowałem się dowiedzieć, kiedy wreszcie otrzymam, ale kazano mi cierpliwie czekać - mówi nam pan Robert z Kalisza.

W imieniu naszego czytelnika zapytaliśmy więc przedstawicieli Energi, jak duże są opóźnienia w wystawianiu bieżących rachunków i z czego one wynikają?

- Większość osób z niewielkiego grona klientów dotkniętych przestojami w fakturowaniu czeka na rachunki od 2016 roku, jedynie w pojedynczych przypadkach zwłoka sięga 2015 roku. Nieprawidłowości powstawały w wyniku wprowadzenia nowego elektronicznego systemu obsługi. Od momentu jego wdrożenia zdecydowana większość naszych klientów (już blisko 3 miliony) otrzymywała faktury prawidłowo i w terminach. Niestety, w sporadycznych przypadkach praca z nowym oprogramowaniem napotykała na błędy prowadzące do zatorów w fakturowaniu, które jednak sukcesywnie i skutecznie identyfikujemy oraz eliminujemy - wyjaśnia Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.

Spółka twierdzi, że problemy z opóźniającym się fakturowaniem są incydentalne i dotyczą jedynie niespełna 0,4 proc. wszystkich klientów w regionie kaliskim.

- Nie zmienia to jednak faktu, że każdą osobę dotkniętą przez te systemowe komplikacje serdecznie przepraszamy. Zapewniamy też, że dokładamy wszelkich starań, aby tę sytuację jak najszybciej rozwiązać - dodaje Andrzej Lis-Radomski.

Na razie nie wiadomo, kiedy klienci otrzymają zaległe faktury. Energa twierdzi, że okres rozwiązywania problemu jest różny dla każdego indywidualnego przypadku. Priorytet mają odbiorcy oczekujący na faktury jeszcze od 2015 roku.

- Szacujemy jednak, że jeszcze w tym roku wyeliminowane zostaną ostatnie nieprawidłowości w pracy nowego systemu i wszyscy nasi klienci otrzymywać będą rachunki z jednakową regularnością - deklaruje Andrzej Lis-Radomski.

Odbiorcy, którzy oczekują na rachunki od blisko dwóch lat, otrzymają faktury zbiorcze z automatycznie ustawionym półrocznym terminem na ich zapłatę. Dodatkowo przez ten czas należności będą mogli rozłożyć sobie na dowolne raty.

- Z kolei klientom, którzy nie otrzymywali faktur od 2016 roku, wystawione zostaną rachunki łączne z 14-dniowym terminem zapłaty. Zdajemy sobie jednak sprawę, że kwoty do uiszczenia mogą być w niektórych przypadkach dość duże, dlatego wystarczy kontakt z naszymi telefonicznymi konsultantami i prośba o przedłużenie terminu, aby je otrzymać. Żadna prośba tego typu nie spotka się z odmową z naszej strony - zapewnia przedstawiciel Energi. - Chcielibyśmy jedynie uczulić klientów, że po otrzymaniu zbiorczej faktury wszystkie kolejne rachunki bieżące będą miały już normalny, 14-dniowy termin zapłaty bez możliwości przedłużenia.

Przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni:

Źródło: vivi24

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto