Projekt promocji miasta poprzez gadżety zaprojektowane przez artystów związanych z Kaliszem realizuje Wydział Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki. Jako pierwsza wyprodukowana została filiżanka wg projektu malarza Wiktora Jędrzejaka. Do kolekcji można było dokupić magnesy, również przedstawiające w miniaturze obrazy tego artysty.
- Cena filiżanek jest dość wysoka z uwagi na to, że są one produkowane w krótkich autorskich seriach. Wpływ na cenę ma liczba zastosowanych kolorów, obszar zadrukowania i wiele innych czynników. Realizacja odbywa się w uzgodnieniu z autorem. Projektowana jest zarówno filiżanka,jak i spodek, na którym umieszczane jest logo miasta i tytuł pracy – wyjaśnia Grażyna Dziedziak, naczelniczka Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki UM. - Pierwsza kaliska filiżanka kosztuje 62 złote. Jest sprzedawana w Centrum Informacji Turystycznej przy ulicy Zamkowej i cieszy się zainteresowaniem kupujących.
Projekt kolejnej wykonał Cyprian Kościelniak, urodzony w Kaliszu malarz, grafik, ilustrator. Swoją pracę zatytułował "Nostalgia", a na filiżance przedstawiona została, m.in. rzeka Prosna.
Trwają przygotowania do produkcji kolejnej filiżanki. Tym razem kaliszanie zdecydują, czyją pracę chcą oglądać pijąc kawę. Wydział Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki przygotuje propozycje artystów, którzy zostaną zaproszeni do udziału w projekcie, a kaliszanie – za pośrednictwem mediów społecznościowych – wybiorą jedną z prac.
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?