Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grupa Energa ostrzega przed fałszywymi akwizytorami, którzy namiawają do podpisania nowych umów

Arkadiusz Kosiński
fot. archiwum naszemiasto.pl
Od 1 lipca weszły w życie nowe, niższe ceny prądu. Grupa Energa ostrzega przed nieuczciwymi akwizytorami, którzy postanowili wykorzystać sytuację i nakłaniają do podpisywania aneksów do umów na dostawy prądu. Sygnały o oszustach napływają m.in. z Gdyni i Olsztyna.

- Niektóre z tych osób podszywają się pod pracowników Grupy Energa, a do firmy codziennie zgłaszają się
dziesiątki klientów, by się upewnić czy prowadzimy taką akcję - tłumaczy Beata Ostrowska, rzeczniczka prasowa Grupy Energa.

Wprowadzona 1 lipca zmiana taryf, zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, nie pociąga za sobą konieczności podpisania nowej bądź aneksowania dotychczasowej umowy. Klienci Grupy Energa korzystają z obniżonych cen w ramach umowy ramowej.

Zobacz także: "Na wnuczka": Nie daj się nabrać oszustom! Policjanci apelują o ostrożność

- Grupa nie prowadzi w domach klientów żadnej akcji podpisywania lub aneksowania umów. Klienci powinni dokładnie czytać przedstawiane do podpisu dokumenty i wystrzegać się podpisywania umów od ręki - informuje Ostrowska z Grupy Energa.

Ważne jest sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej jest zostawić dokument do spokojnego przejrzenia i umówić się na podpis w późniejszym terminie. Zdarza się bowiem, że niektóre umowy zawierają zapisy o dodatkowych płatnych usługach (np. ubezpieczenie zdrowotne, wysokie opłaty abonamentowe, opłaty za przypomnienie o płatności itp.). Nie należy też udostępniać faktur i innych dokumentów osobom trzecim.

- Przypominamy, że zgodnie z prawem umowę podpisaną poza placówką danego sprzedawcy (w domu lub w innym miejscu) można rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni. Dla klientów, którzy podejrzewają, że nieświadomie zawarli umowę ze sprzedawcą innym niż ENERGA, mają wątpliwości co do zapisów przedstawionych dokumentów lub chcą się dowiedzieć więcej o zasadach zmiany sprzedawcy, firma uruchomiła specjalny numer: 555 555 577 - informuje rzeczniczka Grupy Energa.

Czytaj też: Oszustka odprawia "egzorcyzmy" i okrada domowników

Klienci mogą też korzystać z konsultacji w instytucjach niezależnych, takich jak miejski lub powiatowy Rzecznik Konsumentów (lista adresowa Rzeczników znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl) lub Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii działający przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na prabuty.naszemiasto.pl Nasze Miasto