Symulatory dachowania i zderzenia, jazda na trollejach, płycie poślizgowej, darmowe badania cukru i BMI, turniej gwiazd, znakowanie hulajnóg i rowerów, Food truck Podano, zabawy i dmuchańce dla dzieci od Kidsclubpark Kalisz i Volvo Car Kalisz, a także premiera monety 40 milionów serc, pokazy pomocy przedmedycznej i pokaz ratowania wypadkowego z udziałem straży pożarnej i kaliskiego szpitala. Na terenie kaliskiego WORD-u na kaliszan czekało mnóstwo atrakcji. Wszystko po to, aby dzięki sprzedaży monet i cegiełek wesprzeć kaliski szpital w dobie koronawirusa.
- Jesteśmy najbezpieczniejszym szpitalem pod względem koronawirusa w okolicy. Mamy łóżka izolacyjne, pacjenci przyjmowani do szpitala mają pobierane wymazy. Mamy zachowany reżim sanitarny, a to bardzo dużo kosztuje. W związku z tym każda złotówka zebrana podczas tej imprezy charytatywnej trafi w tym przypadku na odział intensywnej terapii i patologii noworodka przy ul. Toruńskiej jest bardzo ważna, ponieważ oddział położnictwa i noworodków pracuje za każdym razem tak jakby pacjentka miała dodatni wynik koronawirusa – mówi Radosław Kołaciński, dyrektor kaliskiego szpitala.
W ramach turnieju gwiazd na torze kaliskiego WORDU w dwóch konkurencjach rywalizowali Artur Barciś i Piotr Świerczewski.
- Mimo niepogody, wielu imprez w mieście i zablokowaniem dojazdu do nas, można spokojnie powiedzieć, że się udało. Dzięki gościom imprezy przekażemy dla Szpitala w Kaliszu łącznie (w gotówce i w środkach ochrony) równowartość 4552 zł. Ale to nie koniec, nadal sprzedajemy monety o nominale 40 milionów serc w cenie 10 zł plus koszty wysyłki, można zamawiać je emailem: [email protected] - podsumowuje akcję Krzysztof Gorzkiewicz, szef fundacji Pomaganie jest trendy.
40 milionów serc to nowa inicjatywa fundacji, która miała premierę podczas niedzielnej imprezy.
- Taki wybraliśmy nominał, ponieważ w przybliżeniu w Polsce jest nas 40 milionów. Na awersie jest noworodek, bo właśnie dla wcześniaków ta akcja jest skierowana. Pieniądze ze sprzedaży zasilą oddziały noworodkowe w Kaliszu, ale też w całej Polsce. Nasza fundacja nie zbiera pieniędzy do puszki tylko zawsze coś sprzedajemy - wyjaśnia Krzysztof Gorzkiewicz.
Organizatorami imprezy byli Fundacja Pomaganie jest trendy, Fundacja PZU, Fundacja Omnes Simul i WORD Kalisz.
ZOBACZ TAKŻE:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?