- PKP Intercity odnotowuje w ostatnich dniach niższą frekwencję w pociągach, średni spadek w zakresie rezerwacji biletów w ostatnich dniach wyniósł ok. 91 procent – informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Frekwencja w uruchamianych przez PKP Intercity pociągach pozwala na zajmowanie miejsc przez podróżnych w odpowiednich odstępach. Warto też podkreślić, że w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie pasażerów drzwi w pociągach otwierane są automatycznie, ponadto drużyny konduktorskie wygłaszają komunikaty o możliwości zajmowania dowolnych miejsc w obrębie posiadanej klasy wagonu, bez względu na wskazane miejsce na zakupionym bilecie.
Gdyby ktoś chciałby wybrać konkretne miejsce w wagonie może o tym zapomnieć. Do czasu ustania zagrożenia, w systemie internetowej sprzedaży biletów (e-IC) nie będzie dostępny graficzny wybór miejsc.
Jak podkreśla przewoźnik stale monitorowana jest frekwencja w pociągach, co pozwala na reakcję w zakresie wzmocnienia składów dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi.
A co z bezpieczeństwem pracowników?
- Kierownicy i konduktorzy pociągów zostali wyposażeni w maseczki i rękawiczki ochronne, żele do mycia i dezynfekcji rąk oraz środki do dezynfekcji terminali mobilnych. Jednocześnie na pokładzie każdego składu została wydzielona specjalna strefa buforowa dla drużyny konduktorskiej – odpowiada Katarzyna Grzduk.
Nasz lokalny przewoźnik, Polregio podaje, że stale monitorowana jest sytuacja m.in. w ramach Zespołu Zarządzania Kryzysowego POLREGIO, a sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 jest na bieżąco raportowana do Urzędu Transportu Kolejowego. Jak to wygląda w praktyce?
- Apteczki w pociągach są wyposażone w maseczki i rękawiczki w celu umożliwienia zabezpieczenia osoby u której stwierdzono podejrzenie zarażenia się koronawirusem. Dodatkowo zlecana jest dezynfekcja pojazdów kolejowych w tym poręcze, klamki, panele sterowania drzwiami (przyciski wewnątrz i na zewnątrz wagonu) – informuje Damian Kurpiel, rzecznik prasowy POLREGIO sp. z o. o. Zachodniopomorski Zakład w Szczecinie. - Działania dezynfekujące uwzględniają również kabiny maszynistów, pomieszczenia służbowe obsługi pociągu, biura. Ponadto wnętrza pojazdów są ozonowane co pozwala zwalczać wszelkie drobnoustroje. Wprowadzono samoczynne otwieranie drzwi bez konieczności użycia przycisku. Ponadto na drzwiach została nalepiona stosowna informacja dla pasażerów informująca o automatycznym otwieraniu drzwi przez maszynistę. Zostały wyizolowano strefy bezpieczeństwa dla drużyn konduktorskich.
Jak wygląda kontrola biletów? Nie kasują biletów
W czasie kontroli biletów obsługa pociągu ogranicza się do niezbędnego minimum. Bezpośredni kontakt z podróżnymi poprzez kontrolę wzrokową dokumentów przewozu, tj. niedotykanie biletów, dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgi, kart płatniczych, biletów zakodowanych na kartach, telefonach komórkowych itp.
- Zaprzestano kasowania biletów papierowych znakownikiem, a jedynie ograniczono się do skanowania przy użyciu terminala. W celu zachowania bezpiecznego odstępu między podróżnymi podczas podróży wybrane pociągi zostały wzmocnione o dodatkowe jednostki – wyjaśnia Damian Kurpiel. - Na pokładzie składów podawane są również komunikaty głosowe przypominające iż należy zachować odstęp co drugie miejsce siedzące.
Jednocześnie przewoźnicy apelują, żeby przy zakupie biletów w kasach biletowych oraz u obsługi pociągu, korzystać z możliwości dokonywania płatności kartą.
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?