Poszukiwanych „na już” jest pięć osób chętnych do podjęcia pracy. Każda z nich będzie miała przydzielone jedno dziecko, z którym będzie prowadziła indywidualne zajęcia do końca roku szkolnego.
- Zajęcia z dzieckiem odbywają się w czasie i terminie odpowiadającym wolontariuszom. Nie ma stałego schematu, jedyne wymagania to minimum jedna godzina w tygodniu. Istnieje jednak możliwość odrabiania zajęć. Spotkać można się dwa razy w tygodniu lub wydłużyć zajęcia - mówi liderka projektu Anna Kozanecka.
Praca w ramach Akademii przebiega w systemie jeden na jeden: jedno dziecko - jeden tutor.
- W pracy tutora z dzieckiem chodzi o to, aby być jego starszym przyjacielem, wsparciem i motywatorem do radzenia sobie z problemami. Tutor ma za zadanie spowodować, żeby temu podopiecznemu chciało się działać, ma dać wzór, aby pokazać, że można żyć inaczej i warto dążyć do swoich marzeń. Tutorzy wzmacniają potrzebne cechy społeczne u dzieci, budują charakter, wspierają, aby dziecko nabrało odwagi, by walczyć z przeciwnościami i wyjść przed szereg, a nie chować się w cieniu - dodaje Anna Kozanecka.
ZOBACZ TAKŻE: AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI DLA SP NR 1 W KALISZU
Kandydat przechodzi rozmowę rekrutacyjną z liderem, a następnie wdrożenie, po którym podpisuje umowę i może przystąpić do pracy z przydzielonym dzieckiem.
Akademia czeka na zgłoszenia do końca stycznia. Zapisać można się na stronie akademiaprzyszlosci.org.pl/strefa-tutora lub zgłosić osobiście do liderki projektu na Facebooku.
Akademię Przyszłości zainaugurowano na początku grudnia dla 10 uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Kaliszu.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?