Stuprocentowym właścicielem obydwu spółek jest miasto. KPT zostało powołane jako spółka zarządzająca oraz usługowa wobec KLA, udostępniając jej swoje zaplecze techniczne w tym warsztaty, stację kontroli pojazdów, myjnię oraz stację paliw. KPT obsługuje także KLA administracyjnie prowadząc księgowość, sprawy kadrowe etc.
Funkcjonowanie dwóch spółek okazało się nieracjonalne i kosztowne.
- W każdej ze spółek funkcjonuje odrębny zarząd i rada nadzorcza, koszty administracyjne są duże, każda spełnia swoje obowiązki wobec państwa płacąc podatki i składki rentowo-emerytalne. Miasto płaci KLA rekompensatę z tytułu wykonywanych usług przewozowych a one przekazują pieniądze KPT. Likwidacja spółki KPT i stworzenie jednej firmy pod jednym zarządem nie tylko usprawni zarządzanie, ale także przyniesie wymierne oszczędności – przekonuje Mariusz Wdowczyk, prezes KPT.
Połączenie kaliskich spółek KPT i KLA polegać będzie na przejęciu majątku KPT, pracowników, umów i koncesji przez KLA.
Jak zapewnia przezes Mariusz Wdowczyk stan zatrudnienia się nie zmieni z małymi wyjątkami.
- Z momentem połączenia spółek kilka osób przejdzie bowiem na emeryturę -dodaje prezes KPT.
Według planu kaliskie spółki KLA i KPT mają zostać połączone na koniec tego roku.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?