Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kalisz: Radny proponuje podnieść dopuszczalną prędkość na Szlaku Bursztynowym

Andrzej Kurzyński
Radny Artur Dembny proponuje, aby dopuszczalna prędkość podnieść na odcinku Szlaku Bursztynowego między ulicą Polną a Częstochowską.
Radny Artur Dembny proponuje, aby dopuszczalna prędkość podnieść na odcinku Szlaku Bursztynowego między ulicą Polną a Częstochowską. Andrzej Kurzyński ©
Zwiększenie dopuszczalnej prędkości na Szlaku Bursztynowym do nawet 80 kilometrów na godzinę proponuje kaliski radny Artur Dembny.

Radny złożył w tej sprawie interpelację i proponuje, aby zwiększyć dopuszczalną prędkość na odcinku Szlaku Bursztynowego między ulicami Polną i Częstochowską.

- Na długości ponad kilometra tej szerokiej arterii o dwóch jezdniach, gdzie kierunki ruchu rozdzielone są pasem zieleni z metalowym płotkiem uniemożliwiającym poprzeczny ruch pieszych, gdzie jest wydzielona ścieżka rowerowa, gdzie jedyne przejście dla pieszych jest zabezpieczone sygnalizacją świetlną – ktoś niezbyt mądry postanowił ustawić znak ograniczenia prędkości do 60 km/h. Tymczasem, na tym odcinku, rozsądna dopuszczalna prędkość to co najmniej 70 km/h, jeśli nawet nie 80 km/h – tłumaczy radny Artur Dembny i przypomina, że już w kwietniu 2008 roku składał podobną interpelację, której celem było podniesienie prędkości na niektórych kaliskich ulicach.

- Tamta interpelacja odniosła sukces. Zarząd Dróg Miejskich podniósł prędkość m.in. na odcinkach ulic: Wrocławskiej, Stanczukowskiego i Stawiszyńskiej. Po pięciu latach doszło nam kilka nowych ciągów komunikacyjnych, gdzie możemy wykonać podobną operację – dodaje Dembny.

Tym razem chodzi o jeden z odcinków Szlaku Bursztynowego. Wcześniej dopuszczalną prędkość zdecydowano się podnieść na odcinku między ulicą Częstochowską a Łódzką.

- Kierunki ruchu nie są tutaj rozdzielone pasem zieleni, gdzie może dojść do kolizji pojazdów jadących w przeciwne strony, gdzie także jest przejście dla pieszych ma prędkość podwyższoną do 70 km/h – przypomina. - W tym zróżnicowaniu nie ma większego sensu, chyba, że chodzi celowe współdziałanie z kaliską drogówką, która właśnie na tym odcinku pomiędzy ulicami Polną a Częstochowską urządza sobie regularne polowania na kierowców, a ulubionym miejscem czatowania jest nieużywany przystanek autobusowy.

Radny Dembny zauważa, że kierowcy i tak jeżdżą na tym odcinku szybciej, bo „tak im podpowiada logika”.

- Dalsze utrzymywanie tam ograniczenia do 60 km/h, oprócz wspomnianego nabijania kasy policji, jest po prostu demoralizujące – kwituje samorządowiec i liczy w tej kwestii na przychylność prezydenta miasta.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

Kalisz.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto