Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konkurs Piórko na książkę dla dzieci. Napisz książkę, która trafi do sklepów popularnej sieci

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Materiały prasowe
Piórko, konkurs Biedronki na książkę dla dzieci, został stworzony po to, by nadać wiatru w żagle debiutującym twórcom. Od 2015 roku zwycięzcy w kategoriach Tekst i Ilustracje otrzymują po 100 tys. zł nagrody każdy, a stworzona przez nich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci.

Trwa nabór tekstów do siódmej edycji konkursu "Piórko". Debiutanci mogą nadsyłać swoje prace tekstowe do 22 marca i razem z Piórkiem wypłynąć na szerokie wody polskiej literatury dla dzieci.

Biedronka to największa sieć handlowa w Polsce. Nic więc dziwnego, że organizowane przez nią Piórko to największy konkurs na książkę dla dzieci w kraju. Pokazują to liczby. Dotychczasowe sześć edycji Piórka oznacza 6 wydanych książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii Piórko. Do konkursu zgłoszono łącznie w tych latach 22 tys. prac. W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób. Wrażenie może robić też wydana do tej pory przez Biedronkę kwota na nagrody. Łącznie jest to 1,2 mln zł.

Szansa na wygraną pojawia się ponownie. Nabór opowiadań do Piórka rozpoczyna się 11 lutego i zakończy 22 marca br. Zadaniem jest nadesłanie opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Są jednak dwa ważne warunki, które spełniać musi każdy uczestnik. Pierwszy: musi być debiutantem. Drugi: nadesłane opowiadanie musi chwytać za serca i dzieci, i oceniających prace jurorów. To osoby ze świata literatury, sztuki, mediów i filmu. W tym roku do kapituły jury w kategorii Tekst dołączył nowy juror, Wiktor Zborowski, znany polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy.

Poza nim skład jury Piórka 2021 nie zmieni się i znajdą się w nim: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek i wieloletni dziennikarz, a obecnie dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.

- Piórko ma już swoją renomę, a my w sieci Biedronka mamy kolejne pomysły na to, jak dalej rozwijać ten konkurs. Wiele zależy od tego zwycięskiego tekstu, którego właśnie zaczynamy szukać. To idealna okazja, żeby wyjąć z szuflady gotową opowieść albo wreszcie siąść do pisania książki dla dzieci, którą od wielu lat miało się już w głowie. Jako sieć zadbamy już o to, żeby ta opowieść trafiła do setek tysięcy polskich domów - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka

Zeszłoroczną edycję Piórka w kategorii Tekst wygrała Agnieszka Syczyło, za ciepłą opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To historia dziewczynki, która poznając życiorys swego dziadka, odkrywa radość z pomagania innym. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz. Obie panie otrzymały czeki na 100 tys. zł, a okładka książki trafiła na mural na warszawskim Powiślu. Mural niezwykły, bo wykonany za pomocą farb oczyszczających powietrze ze smogu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Instahistorie z VIKI GABOR

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto