Uczniowie Gimnazjum nr 2 pracowali metodą webQuestu. Podstawowym ich zadaniem było wejść w rolę badacza, planując swoją pracę, proces zdobywania informacji, przygotowując prezentację dokonań jednocześnie kształtowali umiejętności niezbędne do dalszej nauki, a nawet kariery zawodowej.
Realizowany projekt miał charakter interdyscyplinarny, łączył wiadomości i umiejętności ze wszystkich przedmiotów przyrodniczych, informatyki oraz języka polskiego. Rozpoczął się wizytą w kaliskim Przedsiębiorstwie Wodno-Kanalizacyjnym, w którym uczniowie zapoznali się z technologią oczyszczania wody, zebrali próbki do badań laboratoryjnych, wyjaśnili procesy powstawania starorzecza na przykładzie Prosny, a jednocześnie zgłębili lokalne problemy ekologiczne. Analizowali też procesy rzeźbotwórcze zachodzące w środkowym biegu rzeki, poznawali florę i faunę nadrzeczną. Swoje działania rejestrowali za pomocą szkolnych iPadów. Po przeprowadzonych pracach laboratoryjnych młodzi badacze zaprezentowali wyniki swojej pracy w kreatywnych formach, między innymi filmów, plansz edukacyjnych i odśpiewali napisaną przez siebie piosenkę.
Ciekawość uczniów została rozbudzona i sami zgłosili propozycje kolejnych webQuestów.
Nauczyciele natomiast z myślą o najmłodszych uczniach, którzy od września rozpoczną naukę w Szkole Podstawowej nr 3, opracowują już bazę projektów dostosowanych do możliwości poznawczych przyszłych uczniów.
Jak przygotować się do rozmowy o pracę?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?