Krystian Kinastowski, na co dzień architekt i projektant, popierany przez byłego prezydenta miasta Janusza Pęcherza, jest wspólnym kandydatem na prezydenta miasta Samorządnego Kalisza i Wszystko dla Kalisza. Oba stowarzyszenia idą do wyborów jako Komitet Wyborczy Wyborców “Wszystko i Samorządny zgodnie dla Kalisza”.
- Chciałbym, żeby Kalisz był zdrowym, czystym, zielonym miastem z przyjazną komunikacją oraz z edukacją i opieką senioralną na najwyższym poziomie. Wiemy jak to zrobić - mówi Kinastowski.
Kandydat na prezydenta Kalisza zapowiada między innymi walkę ze smogiem. Pomóc w tym ma darmowa komunikacja miejska.
- Proponuję stworzenie w Kaliszu logicznego i zhierarchizowanego systemu komunikacji, w którym poszczególne środki transportu nie będą ze sobą konkurować, tylko się uzupełniać. W tym systemie priorytet powinna mieć komunikacja miejska. Proponuję mieszkańcom wprowadzenie bezpłatnej komunikacji - zapowiada Krystian Kinastowski i wylicza, że dzięki takiemu rozwiązaniu trzyosobowa rodzina mogłaby zaoszczędzić rocznie około trzech tysięcy złotych. - Myślimy o tym, żeby wyznaczyć specjalne korytarze szybkiego transportu dla autobusów. Jest to system BRT stosowany w wielu miastach, który umożliwia wygospodarowania pasów dla autobusów, które bezkolizyjnie będą przemieszczać się po mieście.
Kandydat na prezydenta miasta ma też własne przemyślenia na usprawnienie komunikacji samochodowej w Kaliszu. Proponuje między innymi budowę "wewnętrznych obwodnic".
- Najważniejszą rzeczą i realną do wykonania w nadchodzącej kadencji jest upłynnienie ruchu od strony zachodniej, czyli poszerzenie ul. Stanczukowskiego i ul. Podmiejskiej na odcinku od Ronda Solidarności do Ronda Westerplatte. Upłynnienie ruchu wprowadzone byłoby również w części północnej i polegałoby na połączeniu ul. Szerokiej z ul. gen. Sikorskiego, a później ul. Warszawskiej z ul. Łódzką. W kolejnym etapie od strony południowej połączone byłby ul. Księżnej Jolanty z ul. Wrocławską poprzez ul. Zachodnią a także Rondo Starożytne z ul. Łódzką. Powstała by taka mała obwodnica, układ, który odciążyłby ruch w samym centrum miasta. Jest to plan długofalowy, ale chcemy pokazać, że nie myślimy w perspektywie 4 lat, tylko mamy ten program rozpisany na dalsze lata - dodaje.
Kinastowski proponuje też rozbudowę sieci ścieżek rowerowych oraz międzynarodowy konkurs architektoniczny na rewitalizację śródmieścia Kalisza.
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?