Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Letnie promocje – okazja czy nabijanie ludzi w butelkę?

ESA
archiwum
- 50, 70, a nawet 80 procent – obniżki cen w sklepach biją po oczach i przyciągają klientów. Czy rzeczywiście zakupy na wyprzedażach nam się opłacają?

W sklepach stacjonarnych i internetowych trwają letnie wyprzedaże. Każdy ze sklepów przyciąga klientów wywieszonymi w witrynach wielkimi informacjami na temat obniżki cen ubrań, butów, czy akcesoriów. Wyprzedaży podlega tak naprawdę wszystko, a klienci tylko czekają na ten czas, aby kupić upatrzone wcześniej rzeczy.

- Sklepy mają obecnie tyle promocji, że tak naprawdę nie wiadomo kiedy się to skończy. Wyprzedaże zaczęły się tak już w czerwcu i z pewnością potrwają do sierpnia, ponieważ już teraz wchodzą do sprzedaży nowe kolekcje, a mimo to produkty w cenach promocyjnych cały czas są w sklepach. Teraz wyprzedaże są częściej niż dwa razy w roku, czyli na zimę i lato. Rzeczy po okazyjnych cenach można kupić nawet w ciągu roku – mówi Joanna Dolny, menadżer ds. marketingu Galerii Amber.

Letnie promocje przyciągają do sklepów i galerii handlowych tłumy, które penetrują wieszaki i kosze w poszukiwaniu atrakcyjnych rzeczy, według specjalistów bywa, że tracimy głowę.

- Rzeczywiście podczas wyprzedaży letnich i zimowych możemy kupić rzeczy w atrakcyjnych cenach, ale bywa, że ta możliwość zakupu produktów w niższych cenach powoduje, że kupujemy to co tak naprawdę nie jest nam potrzebne, a potem tego żałujemy. Zatem korzystajmy z tych promocji, ale róbmy te zakupy świadomie, z głową. Raczej nie zdarza się, żeby później ktoś się do nas zgłaszał z jakimś problemem w związku tymi zakupami, ale bardzo często klienci dzwonią i pytają o przysługujące im prawa, nawet będąc jeszcze w sklepie – mówi Monika Kulawinek, powiatowy rzecznik konsumentów.

W czasie sezonowych wyprzedaży powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim o tym, ze kupując produkty w promocyjnych cenach przysługuje nam prawo reklamacji, tak jak w przypadku zakupów w normalnych cenach, chyba, że obniżka wynika z wady towaru.

Pamiętajmy, że nie możemy zwrócić do sklepu towaru, tylko, dlatego, że przestał nam się podobać. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź też wymiany na inny. Nie zapominajmy też o paragonach lub innych dowodach zakupu – są one podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Porównujmy także oferty różnych sklepów, zastanówmy się czy rzecz, którą wkładamy do koszyka jest nam faktycznie potrzebna. Warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach, ponieważ nie wszystkie są dla nas okazją.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto