Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

LipDub Politechniki Wrocławskiej

Redakcja
W dniach 21-22 maja studenci nakręcą klip promujący politechnikę. W filmie zostanie wykorzystana piosenka „Shake It” Metro Station.

W Polsce swój teledysk nakręciły już m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz poznański Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Filmiki reklamujące szkoły wyższe nagrywają też wrocławscy studenci. Jedną z uczelni, która zdecydowała się na ten sposób promocji, jest Politechnika Wrocławska.

Przy powstaniu filmu pracuje około 20 osób. Wśród nich znajdują się scenarzyści, filmowcy i osoby odpowiedzialne za PR. Klip będzie kręcony 21-22 maja w budynku C-13 PWr, przy wykorzystaniu utworu „Shake it” w wykonaniu Metro Station.

Pomysłodawcą akcji jest Łukasz Dziechciarczyk, jeden ze studentów politechniki.
- Łukasz zobaczył LipDub w serwisie YouTube, zebrał grupę chętnych osób i razem zaczęliśmy budować całe przedsięwzięcie – mówi Agnieszka Abram, odpowiedzialna za promocję projektu.

Klip zostanie nakręcony przez członków studentów działających w telewizji STYK oraz w Akademickim Klubie Realizatorów Filmowych FOSA.
- To profesjonaliści. Ci ludzie wiedzą, co robią i mają doświadczenie. AKRF FOSA to organizacja filmowa, która ma na swoim koncie pierwsze sukcesy filmowe, a STYK to nasza stacja telewizyjna – dodaje Abram.

Koszty produkcji teledysku nie są jeszcze znane.
- Wraz z grupą filmowców i scenarzystów będziemy dopiero szacować koszty. Można nakręcić LipDub za 5 tys. złotych i będzie on bardzo skromny, ale można też stworzyć film za dziesięć razy tyle. Od tego, jak duży budżet zbierzemy, zależy jakość naszego klipu – tłumaczy Agnieszka Abram.

Przy produkcji LipDubu studenci chcą skorzystać nie tylko z funduszy uczelni, ale również z pomocy sponsorów. Obecnie są na etapie dopracowywania scenariusza. W swoim klipie będą chcieli pokazać życie politechniki od kuchni.

- To na pewno będzie połączenie naszych pasji, indywidualności, a także przedstawienie pewnych szczegółów z naszej uczelni. Tego, czym zajmują się nasze organizacje, ale również naszych sukcesów – opowiada Abram.

Chętni, którzy chcą wystąpić w filmie promującym Politechnikę Wrocławską, mogą zapisać się na casting.
- Mamy już grupę stu aktorów. Castingi obędą się pod koniec kwietnia. Wciąż powiększa się także grono naszych fanów na Facebooku. Mam nadzieję, że po akcji promocyjnej, którą rozpoczniemy 19 kwietnia, dołączy do nas jeszcze większa grupa studentów. Wciąż potrzebujemy co najmniej dwustu osób – opowiada Abram.

Studenci PWr podchodzą do akcji entuzjastycznie.
- Rewelacyjny pomysł! Chociaż sam nie zgłoszę się na casting, ponieważ się wstydzę - przyznaje Marcin Paszkowski. - No i uwielbiam ten kawałek Metro Station.

Filmiki promujące swoje uczelnie tworzą też m.in. studenci Uniwersytetu Wrocławskiego i Ekonomicznego.

Data premierowego pokazu LipDubu nie jest jeszcze znana.

Zapisy na casting odbywają się przez stronę organizatorów.

LipDuby z całego świata możesz obejrzeć tutaj.


LipDub - to specyficzny sposób tworzenia teledysków. Amatorzy, w tym przypadku studenci, udają, że wykonują daną piosenkę z własną interpretacją. Przy czym nagrywa się to jednym ujęciem. Jak ktoś się potknie trzeba wszystko zaczynać od nowa. Dosłownie termin LipDub pochodzi od dwóch technik filmowych: lip synchronization, czyli dopasowywanie dźwięku do ruchu warg oraz od dubbingu.

Czytaj też:

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto