Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Logo Kalisza wzbudza kontrowersje. Radni PO krytykują prezydenta za arbitralny wybór

Daria Kubiak
Logo Kalisza wzbudza kontrowersje.
Logo Kalisza wzbudza kontrowersje. Andrzej Kurzyński
Nowe logo Kalisza, które na zlecenie miasta opracowała jedna z agencji marketingowych z Wrocławia nie wszystkim kaliszanom przypadło do gustu. Opozycja za wybór krytykuje prezydenta.

Nowy znak graficzny identyfikujący miasto, za który miasto zapłaciło 28 tys. zł. znajdzie się na teczkach i papierze firmowym, identyfikatorach i wizytówkach jakimi posługują się pracownicy wydziałów ratusza oraz innych instytucji miejskich. Odmienione logo Kalisza pojawi się także na gadżetach reklamowych.

Nowe logo Kalisza nawiązuje wprost do herbu miasta. Jednakże z widocznego na nim fragmentu murów miejskich zniknęła postać trębacza. Ten fakt nie umknął uwadze kaliszan, którzy w mediach społecznościowych wytknęli brak tego istotnego elementu. Znak identyfikacji wizualnej jest krytykowany i obśmiewany.

Najdalej w krytyce posunęli się radni opozycji.
-Ceniąc syntezę w grafice oceniam obecne logo Kalisza jako odległe od charakteru i klimatu miasta. Logotyp jest nazbyt industrialny i funeralny (odnoszący się do pochówku, żałoby – przyp. red.)a przez to także brzydki. Z tego powodu jestem jego przeciwnikiem i sygnatariuszem petycji w sprawie umieszczenia na nim postaci powszechnie zwanej trębaczem - argumentuje radny Dariusz Grodziński (PO) w interpelacji do prezydenta.

Radny dowodzi, że miastu przedstawiono co najmniej trzy warianty logotypu i domaga się od prezydenta wyjaśnień, dlaczego wybrał właśnie tę tak krytykowaną wersję. Grodziński pyta, dlaczego prezydent nie przedstawił wszystkich propozycji radnym oraz nie poddał ich konsultacjom społecznym?

Elżbieta Zmarzła, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Kaliszu wyjaśnia, że propozycje logotypu nadesłało kilka agencji reklamowych, do których miasto wysłało zapytania ofertowe.

- Prezydent zaprosił na spotkanie wszystkich radnych, ale uczestniczyło w nim tylko kilka osób. W tej sytuacji dokonanie wyboru powierzono komisji , którą stanowili urzędnicy Ratusza. Wybrano logo, które jest uproszczonym znakiem graficznym, identyfikującym miasto, przeznaczonym do działań promocyjnych- dodaje rzecznik urzędu.

Monika Otrębska -Juszczak, naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Kaliszu, która uczestniczyła w komisji dokonującej wyboru wyraża zadowolenie, że dostrzeżono industrialny charakter nowego logo miasta.

- Logo Kalisza odpowiada najnowszym trendom w projektowaniu logotypów miejskich oraz wartościom przyjętej przez miasto strategii komunikacji: gospodarności, tradycji i histori i- dodaje naczelnik Otrębska-Juszczak

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto