Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublinieccy policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych

AKC/KPP
Fot. ARC NM
z osobami podającymi się za przedstawicieli różnych firm. Na terenie województwa śląskiego, kilkanaście osób padło już ofiarą oszusta, który wbrew woli klientów „sprzedaje” im ekskluzywną bieliznę. Wszyscy zgodzili się na pokrycie kosztów pierwszej przesyłki. Później, trafiały do nich kolejne, za które dostawca żądał zapłaty.

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas rozmów telefonicznych. Ofiarą oszustów na terenie województwa śląskiego padło już kilkanaście osób. Sposób działania jest prosty: do kobiet dzwoni osoba, która przedstawia się jako konsultant telefoniczny (mówi tak szybko, że nie zapamiętamy nazwy firmy oraz jej imienia i nazwiska).

Oświadcza, że rozmówczyni może za darmo przetestować komplet amerykańskiej bielizny. Musi tylko pokryć koszty przesyłki, czyli zapłacić 19,90 zł.

Rozmówczyni się zgadza i po jakimś czasie dostaje bieliznę razem z pismem - warunkami ogólnymi, które mają być potwierdzeniem umowy zawartej na odległość ("abonament na czas nieokreślony na zamówione produkty codziennego użytku").

Co dalej? Nie wystarczy telefon do konsultanta i poinformowanie go, że nie chce otrzymywać kolejnych paczek. Wkrótce otrzymuje następne przesyłki (do zapłaty jest już 79,90 zł). Jeśli to zlekceważy, to skontaktuje się z nią osoba podająca się za pracownika kancelarii prawniczej i zażąda od 160 do 200 złotych.

Sprawcy działają w taki sposób, by wykorzystać niewiedzę pokrzywdzonych. Gdy ktoś nie chce zapłacić za paczkę, której nie chciał otrzymać, straszą, że wpiszą dane takiej osoby do Krajowego Rejestru Długów.

Pamiętajmy!

Udzielenie jednorazowej zgody na otrzymanie paczki, nie oznacza automatycznego zawarcia umowy prenumeraty czy też późniejszych regularnych dostaw. Jeżeli jakaś firma proponuje nam zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy, utrwalając ją na papierze lub innym trwałym nośniku. Tylko wtedy oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne.

Jeśli jednak podpisaliśmy jakiś dokument, to mamy 14 dni na odstąpienie od umowy, a jeśli przedsiębiorca nie poinformował nas o prawie do odstąpienia od umowy - wówczas na odstąpienie od umowy mamy nawet rok.

Przedsiębiorcy nie mają ani podstaw do egzekwowania wskazywanych przez siebie należności, ani też do umieszczenia danych konsumentów w Krajowym Rejestrze Długów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto