Most kolejowy w Kaliszu ma długość 125 metrów i jest najdłuższą przeprawą w mieście. Wzniesiony został w 1902 podczas budowy Kolei Warszawsko-Kaliskiej. Do I wojny światowej biegł nim jeden tor o szerokości 1524 mm. Gdy rozstaw szyn zmniejszono do 1435 mm, dobudowano drugi.
Obecnie trwa trwa długo wyczekiwany remont przeprawy. Niestety, PKP nie były zainteresowane wspólną budową kładki pieszo-rowerowej przy okazji modernizacji przeprawy. Miasto zamierza sfinansować kładkę z własnych pieniędzy.
- Niezbędne jest uzyskanie pozwoleń - w tym decyzji środowiskowej - opinii i uzgodnień oraz pozwolenia na budowę - nie tylko samej kładki, ale i dojazdów od strony Wału Piastowskiego i ulicy Wypoczynkowej - tłumaczył prezydent Kalisza.
Kładka ma być podwieszona pod istniejący most. Jego konstrukcja zostanie wzmocniona podczas prowadzonych przez PKP prac.
Czytaj także:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?