Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Multimedia Polska na sprzedaż! Spółkę kupi UPC

Andrzej Kurzyński
Multimedia Polska na sprzedaż! Firmę kupi UPC
Multimedia Polska na sprzedaż! Firmę kupi UPC Andrzej Kurzyński
UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Wartość transakcji opiewa na 3 miliardy złotych. Na przejęcie musi się zgodzić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

We wtorek została podpisana przedwstępna umowa. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji. UPC Polska ma niezwłocznie złożyć wniosek w tej sprawie. UPS Polska liczy, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy. Ma zostać rozliczona w gotówce. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Multimedia Polska, jak energia, gaz i ubezpieczenia.

- Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z super szybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV - poinformował Mike Fries, prezes Liberty Global, właściciela UPC Polska.

Liberty Global, to największy na świecie międzynarodowy operator usług telewizji kablowej i szerokopasmowego Internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Ponadto jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie docierającej do ponad 30 rynków.

– Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów. – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli około 20% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Na koniec drugiego kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową – było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii stacjonarnej. Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto