Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Multimedia Polska nadal będą wspierać Filharmonię Kaliską

Mariusz Kurzajczyk
Marzena Pastuszak, Adam Klocek i Andrzej Rogowski
Marzena Pastuszak, Adam Klocek i Andrzej Rogowski Juliusz Kowalczyk/UM Kalisz
Wbrew wcześniejszym doniesieniom spółka Multimedia Polska nie wycofuje się ze sponsorowania Filharmonii Kaliskiej. Firma nadal będzie wspierać finansowo Festiwal Multimedia Amber Road, który ściąga do grodu nad Prosną gwiazdy z Polski i ze świata.

Filharmonia Kaliska jest placówką publiczną, ale wiele jej działań byłoby niemożliwych do realizacji bez prywatnego mecenatu.

- Ministerstwo Kultury przyznaje granty, ale te pieniądze nie zawsze są pewne, a kryteria wyboru konkretnych instytucji nie zawsze dla wszystkich jasne - uważa dyrektor filharmonii Adam Klocek. - Gdyby Multimedia Polska wycofały się z mecenatu, wiele rzeczy już zaplanowanych mogłoby nie dojść do skutku.

Przypomnijmy, że dzięki temu wsparciu udało się m.in. zrealizować projekt "Night in Calisia", którego zwieńczeniem była nagroda Grammy.

Informacje na temat rezygnacji spółki Mulitimedia Polska ze wsparcia filharmonii wynikały ze zmiany układu politycznego w Kaliszu. Prezes spółki Andrzej Rogowski jest jednocześnie prezesem stowarzyszenia Samorządny Kalisz, z którego wywodził się poprzedni prezydent. Klocek przyznaje, że w związku z tym miał pewne obawy co do dalszej współpracy.

- Polityka nie ma z tym nic wspólnego. Kultura jest apolityczna - tłumaczy Rogowski.

Dodajmy, że w tym roku kaliscy filharmonicy mają zaplanowanych 270 koncertów, w tym 27 koncertów muzyki symfonicznej, siedem muzyki kameralnej oraz 190 audycji muzycznych adresowanych do uczniów z Kalisza i regionu.

2015 rok będzie dla Filharmonii Kaliskiej bardzo intensywny. Orkiestra planuje aż 270 koncertów, w tym 27 symfonicznych, 7 kameralnych i 190 audycji muzycznych dla dzieci i młodzieży.

- Jestem przekonana, że jest to dobra informacja przede wszystkim dla kaliskich melomanów. Nasza filharmonia jest instytucją, która jest znana, nie tylko w mieście, ale również na świecie. Cieszę się, dwie odmienne branżowo marki potrafią dobrze współpracować na rzecz kaliskiej kultury i dla mieszkańców – podkreśla Marzena Pastuszak, naczelniczka Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki UM w Kaliszu.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

Kalisz.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto