Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Multimedia Polska nie zostaną przejęte przez UPC Polska

AND
Multimedia Polska nie zostaną przejęte przez UPC Polska
Multimedia Polska nie zostaną przejęte przez UPC Polska pixabay
UPC Polska zamierzało przejąć sto procent akcji spółki Multimedia Polska. Aby jednak transakcja doszła do skutku, zgodę musiał wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po toczącym się od półtora roku postępowaniu UPC Polska wycofało wniosek o przejęcie kontroli nad spółką Multimedia Polska.

W październiku ubiegłego roku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku, kierowanej przez kaliskiego biznesmena Andrzeja Rogowskiego. Wartość transakcji opiewała na 3 miliardy złotych. Na przejęcie musiał zgodzić się jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK już wcześniej przedstawił zastrzeżenia do koncentracji, wskazując że transakcja doprowadzi do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach. Mieszkańcy tych miejscowości mogliby płacić więcej za internet i telewizję kablową. Wśród nich byliby mieszkańcy Kalisza.

Postępowanie przeszło do drugiego etapu, ponieważ konieczne było przeprowadzenie badania rynku. Chodziło m.in. oszacowanie udziałów UPC Polska i Multimedia Polska, a także określenie, na jakim obszarze spółki konkurują ze sobą. Urząd wysłał ankiety do około 100 przedsiębiorców zajmujących się dostarczaniem internetu i telewizji.

Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, badanie pokazało, że koncentracja może zagrażać konkurencji, dlatego urząd przedstawił UPC Polska zastrzeżenia. W odpowiedzi spółka przesłała dodatkowe dane i wyjaśnienia. Złożyła również kilka propozycji modyfikacji transakcji, które miały umożliwić wydanie zgody warunkowej. Żadna z nich nie zapobiegłaby jednak negatywnym skutkom koncentracji. 23 marca 2018 r. spółka UPC Polska wycofała wniosek o zgodę na przejęcie Multimediów Polska. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umarza prowadzone postępowanie.

- Przeanalizowaliśmy rezultaty badania rynku, wyjaśnienia UPC Polska i propozycje warunków. Wynika z nich jednoznacznie, że koncentracja spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach w Polsce – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa. Chodzi o Chełm, Gdańsk, Gdynię, Kalisz, Kędzierzyn-Koźle, Lublin, Mielec, Sopot, Szczecin, Tarnów i Warszawę.

- UPC Polska mogłoby tam działać nie oglądając się na swoich konkurentów, kontrahentów, a nawet konsumentów. Spółka nie miałaby bodźców do podnoszenia jakości i obniżania cen. W efekcie klienci kablówek mogliby płacić więcej – dodaje wiceprezes UOKiK.

Łączne udziały rynkowe uczestników koncentracji wahają się w każdej z 11 miejscowości od ponad 40 proc. do nawet ok. 80 proc.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Zobacz także: 30-latek zmarł po porażeniu taserem przez policjantów pod Szczecinem

(Źródło: TVN24)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto