Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Multimedia Polska ponownie na sprzedaż. Spółkę chce kupić Vectra

AND
Multimedia Polska ponownie na sprzedaż. Spółkę chce kupić Vectra
Multimedia Polska ponownie na sprzedaż. Spółkę chce kupić Vectra pixabay.com
Multimedia Polska ponownie na sprzedaż. Spółkę chce kupić Vectra, drugi co do wielkości operator telewizji kablowej w naszym kraju. Firmy są w trakcie negocjowania postanowień przedwstępnej umowy sprzedaży akcji.

W poniedziałek spółka Vectra złożyła wniosek o wyrażenie zgody na koncentrację do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Gdyby doszło do przejęcia, wówczas spółka Vectra stałaby się największą siecią kablowa w Polsce.

- Transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych. Połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym - mówi Tomasz Żurański, prezes Vectry, cytowany w komunikacie prasowym.

Vectra jest grupą kapitałową będącą drugim pod względem liczby abonentów telekomunikacyjnym operatorem kablowym w Polsce. Obsługuje ponad 963 tysięcy klientów w 389 miastach na terenie całego kraju.

Grupa Multimedia Polska jest obecnie jednym z trzech wiodących operatorów telewizji kablowej w Polsce. Początki Grupy sięgają 1991 r., kiedy to w Kaliszu i Gdyni utworzone zostały dwie niepowiązane ze sobą spółki: Multimedia oraz Szel-Sat. Współtwórca spółki jest kaliski przedsiębiorca Andrzej Rogowski, obecny prezes Multimedia Polska. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec 2017 r. łącznie ok. 753 tys. klientów, z czego ok. 314 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 119 tys. to abonenci tripleplay (trzech lub więcej usług łącznie). Na dzień 31 grudnia 2017 r. Multimedia Polska dostarczała ok. 1,75 mln usług. W Kaliszu działa call-center spółki.

Wcześniej kupnem Multimedia Polska zainteresowany był inny potentat, UPC Polska. Wartość transakcji opiewała na 3 miliardy złotych. Na przejęcie musiał zgodzić się jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK uznał, że transakcja doprowadzi do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach. Mieszkańcy tych miejscowości mogliby płacić więcej za internet i telewizję kablową. Wśród nich byliby mieszkańcy Kalisza. Ostatecznie spółka UPC Polska odstąpiła od próby kupna Multimedia Polska.

Połączenie obu spółek zależeć będzie od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dodatkowe cztery miesiące. Do tego czasu nie wlicza się jednak czasu oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy na pytania urzędu w czasie postępowania lub czasu koniecznego na uzupełnienie wniosku o zgodę, jeżeli zajdzie taka konieczność. Dlatego obecnie nie sposób jest oszacować jak długo może potrwać to postępowanie - poinformował nas Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK.


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto