- W Polsce jeszcze takiej kolei nie mamy. Możemy więc opierać się tylko na zagranicy - tłumaczył obecny na spotkaniu wiceminister infrastruktury Andrzej Massel.
Zaznaczył, że przyjechał do Ostrowa bardziej z wykładem akademickim niż z deklaracjami rządowymi. Przypomniał, że uchwała Rady Ministrów z 2008 roku nie jest jeszcze decyzją o rozpoczęciu inwestycji. Decyzja taka zapadnie gdy gotowe będzie studium.
- Sama budowa może rozpocznie się koło 2016-17 roku. Wcześniej muszą zostać wykupione grunty, a z tym na pewno będzie wiele problemów społecznych. To pochłonie najwięcej czasu - powiedział Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.
Jesienią br. ma zostać zarekomendowany konkretny wariant przebiegu trasy KDP. Ten, który ma największe szanse zakłada lokalizację przystanku między Kaliszem a Ostrowem. Ale nie w Ociążu, jak podawano wcześniej, lecz w Nowych Skalmierzycach.
Zamiast budować od podstaw nowy dworzec, kolej chce stworzyć stację przesiadkową na już istniejących obiektach. Z niej prowadziłby wyjazd na główną trasę. Problemem może być jednak dojazd do stacji w Nowych Skalmierzycach prowadzący wąskimi ulicami.
Z tego względu rozważa się wykorzystanie parkingu dawnych Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych. Pod tym kątem mają zostać przeanalizowane plany zagospodarowania.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?