Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszuści podszyli się pod pracowników banku. Kaliszanka straciła przez nich pieniądze

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Oszuści podszyli się pod pracowników banku. Kaliszanka straciła przez nich pieniądze
Oszuści podszyli się pod pracowników banku. Kaliszanka straciła przez nich pieniądze Bartłomiej Hypki
Kaliszanka uwierzyła oszustom podszywającym się pod pracowników banku. Uwierzyła też, że jej konto zostało przechwycone przez przestępców. Straciła przez to pieniądze.

Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 40-latkę, że na jej rachunku bankowym złożono wniosek kredytowy, który został pozytywnie zaopiniowany. Kobieta powiedziała, że nie składała wniosku o pożyczkę. Fikcyjny pracownik banku powiedział, że może ten wniosek wycofać logując się do swojej bankowości internetowej i składając swój wniosek o kredyt. Kobieta nie podejrzewała, że rozmawia z oszustem i wykonywała wszystkie jego polecenia.

- Po złożeniu wniosku i przyznaniu kredytu 40-latka pojechała do banku, aby wypłacić pieniądze. Oszuści cały czas byli w kontakcie telefonicznym z kaliszanką i instruowali ją by nie rozmawiała z pracownikami banku. Ze względu na ograniczenia nie mogła wypłacić całej sumy zaciągniętego kredytu. Ostatecznie wypłaciła blisko połowę przyznanego kredytu - informują kaliscy policjanci.

Zgodnie z poleceniami oszusta, wszystkie wypłacone pieniądze kobieta wpłaciła przy użyciu kodów blik we wpłatomacie. Na koniec rozmowy kobieta została poinformowana, że pracownicy banku skontaktują się z nią w ciągu 15 min. celem potwierdzenia anulowania kredytu. Kiedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa poinformowała o całej sytuacji policję.

Policjanci przestrzegają

Aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad:

  • Nie ufaj obcym i nie wierzyć we wszystko co mówią.
  • Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej. “Czerwona lampka” powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga wypłat pieniędzy lub zainstalowania oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego, czy pulpitu komputera. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.
  • Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
  • Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku, kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).
  • Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.
  • Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom policję.

Obserwuj nas także na Google News

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto