Covid-19 pokazał, że biznes restauracyjny i hotelowy wymagają zmian, które pozwolą na dostosowanie się do nowych warunków i oczekiwań gości. Zmiany dotyczą nowego podejścia w zakresie menu, obsługi i współpracy z dostawcami. Ważne jest utrzymywanie kontaktu z klientami, by wiedzieć na bieżąco, co jest dla nich ważne. Już niedługo standardem mogą być jednorazowe lub elektroniczne menu, indywidualne porcje zamiast bufetów, większe przestrzenie między stolikami, stacje do dezynfekcji, a także wyraźne oznakowania dotyczące procedur czystości.
Posiłki w czasie pandemii
W hotelach szczególnie widoczna jest zmiana w sposobie podawania śniadań. Dotychczas, szczególnie gdy elektroniczny check-in i check-out ograniczały interakcje, śniadania były przestrzenią do nawiązania kontaktu. Obecnie, przy zmienionej formie serwisu, zostało to dodatkowo ograniczone. Pomimo to chęć gości do korzystania z usług hotelarskich nie słabnie, a oni sami bardzo szybko adaptują się do nowych warunków.
- Ze względów bezpieczeństwa śniadania są dziś serwowane wyłącznie do pokoi, z maksymalnie ograniczonym kontaktem między pracownikami i gośćmi. To duża strata dla obydwu stron, bo to właśnie ten kontakt pozwalał zadbać o dobry wypoczynek hotelowych gości, budował relacje i zaufanie oraz dopełniał obrazu gościnności - mówi Grzegorz Włodarczyk, dyrektor generalny Hampton by Hilton Kalisz.
Współpraca z dostawcami
Ostatni rok wpłynął nie tylko na formę obsługi gości, ale również na relacje branży z dostawcami. Obecnie, jeszcze bardziej niż dotychczas, stawia się na współpracę z lokalnymi partnerami, którzy mogą szybciej zrealizować mniejsze zamówienia. Wielkość zamówień została zredukowana nie tylko z powodu niższej sprzedaży, ale również z uwagi modyfikację kart menu. Długie karty z daniami zostają zastąpione krótszymi, w których pozostały jedynie pozycje najchętniej wybierane przez gości. To jednak nie wszystkie zmiany.
- Goście coraz częściej szukają mniejszych, porcjowanych dań oraz indywidualnie pakowanych dodatków. Oczywiście nadal oczekują nienagannej obsługi oraz doskonałej jakości. Pogodzenie tego z zapewnieniem pozytywnych wrażeń będzie wymagało od hoteli przygotowań już teraz - tłumaczy Grzegorz Włodarczyk.
Nie tylko pandemia wpływa na zmiany, które zachodzą w branży. W hotelach coraz częściej pojawia się również nowe pokolenie gości. To zwykle osoby intensywnie podróżujące, częściej jedzące na mieście, które poszukują nowych, zaskakujących propozycji oraz najwyższej jakości obsługi. Mają oni nowe przyzwyczajenia żywieniowe. Wybierają miejsca, które oferują nie tylko smaczne potrawy, ale też korzystają z sezonowych i lokalnych produktów. Dzisiaj na te trendy nakładają się trwające obostrzenia, co dla całej branży stanowi dodatkowe wyzwanie.
Czytaj także:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?