Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policja w Kaliszu. 63-latka zachowała zimną krew i nie dała się oszukać

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Policja w Kaliszu. 63-latka zachowała zimną krew i nie dała się oszukać
Policja w Kaliszu. 63-latka zachowała zimną krew i nie dała się oszukać Pixabay
Nie dała się zmanipulować i nie straciła swoich oszczędności. Mowa o 63-latce, która wyszła zwycięsko z konfrontacji z oszustami. Postawa seniorki z Kalisza powinna być przykładem dla innych, aby nie działać pod wpływem presji i zdenerwowania.

Jak tłumaczą funkcjonariusze kaliskiej komendy, jednym ze sposobów dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania np. policjantem. Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera czy telefonu ofiary.

- W ostatnich dniach do Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu zgłosiła się 63-latka, która poinformowała, że telefonicznie skontaktowała się z nią osoba podająca się za pracownika banku. Mężczyzna miał przekazać kobiecie informacje o próbie nieautoryzowanej transakcji na jej koncie bankowym. Podczas rozmowy oszust próbował przekonać 63-latkę, aby zalogowała się na swoim koncie i złożyła wniosek o pożyczkę, w ten sposób miała zostać zablokowana wcześniejsza transakcja. Kiedy właścicielka rachunku bankowego zdecydowanie odmówiła wykonania polecenia, dzwoniący próbował podniesionym głosem wywrzeć na niej presję, aby zmieniła decyzję. Ostatecznie 63-latka nie dała się zmanipulować. Rozłączyła rozmowę i udała się do banku. Kiedy upewnia się, że na jej koncie nie przeprowadzono, żadnych nietypowych transakcji o całej sytuacji natychmiast powiadomiła policję - informują mundurowi.

Zaznaczają, że w przypadku, kiedy osoba dzwoniąca prosi nas o jakiekolwiek szczegółowe informacje na nasz temat, od razu powinno to wzbudzić naszą czujność. Szczególna uwaga powinna nam towarzyszyć, gdy w rozmowie pojawiają się sformułowania mające na celu wywarcia na nas presji np. "to już ostatnia szansa", "mamy niewiele czasu", "musimy działać błyskawicznie", "proszę się nie obawiać, instalacja tego oprogramowania jest absolutnie bezpieczna".

- Jeżeli do tego dochodzą pytania o dane wrażliwe lub dane, które umożliwiają logowanie do konta bankowego (login, hasło, kody dostępu) najlepiej od razu przerwać takie połączenie - tłumaczą policjanci.

Warto również skontaktować się z bankiem, aby upewnić się, czy na naszym koncie nie doszło do nieautoryzowanych transakcji.

ZOBACZ TAKŻE:

Polskie drogi do niepodległości. Konkurs historyczny dla ucz...

Dwa nowe bloki KTBS zostaną oddane wiosną

Dwa nowe bloki KTBS zostaną oddane wiosną ZDJĘCIA

Kamienica przy ulicy Łaziennej 15 w Kaliszu przeszłą metamorfozę

Kalisz: Ta kamienica przy ulicy Łaziennej przeszła niezwykłą...

Zabytkowe fortepiany z Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku po konserwacji

Zabytkowe fortepiany z Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku ...


Obserwuj nas także na Google News

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto