Głównym celem projektu jest dostosowanie kompetencji i kwalifikacji zawodowych uczniów oraz nauczycieli do potrzeb rynku pracy. Udział wezmą w nim trzy placówki kształcenia zawodowego z Kalisza: Zespół Szkół Samochodowych, Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich, Zespół Szkół Techniczno-Elektronicznych.
Łącznie wsparciem objętych będzie 170 uczniów oraz 23 nauczycieli, uczących się i kształcących w zawodach takich jak technik: mechanik, mechatronik, elektronik, teleinformatyk, informatyk, grafiki i poligrafii cyfrowej, technik pojazdów samochodowych, technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, kelner oraz cukiernik, czyli w branżach o największym potencjale rozwojowym i branżach strategicznych dla regionu AKO oraz branżach w ramach, których występuje deficyt na rynku pracy.
W ramach projektu nauczyciele wezmą udział w szkoleniach doskonalących w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem oraz stażach w instytucjach z otoczenia społeczno-gospodarczego. Uczniowie natomiast w: doradztwie edukacyjno-zawodowym, dodatkowych zajęciach specjalistycznych, kursach przygotowujących do studiów, obozie naukowym, stażach i praktykach zawodowych organizowanych u pracodawców lub przedsiębiorców, kursach nadających dodatkowe uprawnienia.
Szkolne pracownie doposażone zostaną w nowoczesny sprzęt umożliwiający realizację podstawy programowej w warunkach zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej oraz realizację zajęć dodatkowych.
Zadania ujęte w projekcie wynikają z przeprowadzonych w 2017 „Indywidualnych diagnoz zapotrzebowania szkół na objęcie wsparciem w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020”.
Wartość projektu wynosi 2 051 626,42 zł, w tym dofinansowanie 1 846 466,47 zł, a wkład własny Miasta 205 162,95 zł.
Bohaterskie zachowanie pasażera. Pomógł zatrzymać złodzieja
STORYFUL
Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?