Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ponad 400 młodych kaliskich czytelników wzięło udział w akcji "Literka do literki – grosik do grosika" ZDJĘCIA

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Ponad 400 młodych kaliskich czytelników wzięło udział w akcji "Literka do literki – grosik do grosika"
Ponad 400 młodych kaliskich czytelników wzięło udział w akcji "Literka do literki – grosik do grosika" MBP w Kaliszu
Ponad 400 dzieci włączyło się w akcję "Literka do literki – grosik do grosika". Projekt skierowano do przedszkolaków i uczniów klas 0-3 szkół podstawowych. Za wizyty w bibliotece i wypożyczanie książek uczestnicy akcji otrzymywali naklejki w kształcie grosików i wypełniali nimi specjalne zakładki. Akcji przyświecało hasło "Czytaj książki – to się opłaca".

"Literka do literki – grosik do grosika" - to kolejna akcja Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka, po "Zostań Supermolem Bibliotecznym" z 2019 roku, która zachęciła do przyjścia do biblioteki i założenia karty czytelniczej kilkuset najmłodszych kaliszan. Głównym partnerem najnowszej akcji był PKO Bank Polski S.A. Biblioteka i Bank połączyły swoje siły, aby zachęcić dzieci do czytania książek i oszczędzania. Symbolem akcji stała się świnka, która najczęściej kojarzy się ze skarbonką. Książka jest skarbnicą słów, a bank oferuje nowoczesną formę oszczędzania.

Akcja "Literka do literki – grosik do grosika" wystartowała w Dzień Dziecka. Projekt skierowano do przedszkolaków i uczniów klas 0-3 szkół podstawowych. Za wizyty w bibliotece i wypożyczanie książek uczestnicy akcji otrzymywali naklejki w kształcie grosików i wypełniali nimi specjalne zakładki. Akcji przyświecało hasło "Czytaj książki – to się opłaca". Motywacją dla dzieci, poza ciekawymi wydawnictwami w bibliotece, była nagroda niespodzianka ufundowana przez PKO Bank Polski S.A., którą dzieci odbierały w głównej siedzibie banku przy ul. Górnośląskiej w Kaliszu.

Wśród nagród dla dzieci znalazły się między innymi gry edukacyjne i wiele praktycznych gadżetów. W związku z ideą projektu "Literka do literki, grosik do grosika" każdy uczestnik akcji otrzymywał ponadto książkę "Przygody Kuby Pieniążka i Żyrafki Lokatki, czyli dziecięcy przewodnik po świecie pieniędzy", która powstała w ramach działań PKO Banku Polskiego na rzecz edukacji finansowej dzieci i ich rodziców. Nagrody miały uczyć poprzez zabawę.

Czytanie książek się opłaca

Dzięki projektowi "Literka do literki, grosik do grosika" kilkuset małych kaliszan przekonało się, że czytanie książek się opłaca.

- W zbiorach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kaliszu jest mnóstwo ciekawych wydawnictw, zatem dzieci już wiedzą, że nie muszą ich kupować. Zaoszczędzone pieniądze mogą wydać na realizację innych marzeń. Wypożyczanie książek z biblioteki jest bezpłatne, natomiast korzyści z ich czytania - bezcenne. Dzieci nie zdają sobie jeszcze z tego sprawy, dlatego tak ważne jest kształtowanie pozytywnych nawyków czytelniczych od najmłodszych lat, bo to z pewnością zaprocentuje - tłumaczy Robert Kuciński, dyrektor kaliskiej biblioteki.

W Filii nr 9 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kaliszu, w której to najwięcej dzieci włączyło się do akcji, bo aż 153, odbyło się spotkanie podsumowujące projekt "Literka do literki, grosik do grosika". Uczestniczyli w nim: Edwin Napierała - dyrektor Oddziału PKO Banku Polskiego S.A. w Kaliszu, Agnieszka Wojczyszyn - kierownik zespołu w głównej siedzibie banku przy ul. Górnośląskiej, Jolanta Wojciechowska z Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza, Dagmara Zimoch - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 14, Eliza Bąkowska z Publicznego

Najbardziej zaangażowani

Publiczne Przedszkole nr 18 im. Chatka Puchatka oraz Szkoła Podstawowa nr 14 - to placówki edukacyjne, z których najliczniejsze grono dzieci włączyło się do akcji "Literka do literki, grosik do grosika". Na ręce reprezentantów przedszkola i szkoły przekazano gratulacje, specjalny dyplom, książki i gadżety dla uczniów.

Pomysłodawczynią i koordynatorką akcji „Literka do literki, grosik do grosika” była Anna Kubiak, autorką grafiki Katarzyna Michalska, a koordynatorami akcji promocyjnej w mediach społecznościowych - Arkadiusz Błaszczyk i Hubert Mościpan. Ze strony PKO Banku Polskiego koordynatorką projektu była Agnieszka Wojczyszyn.

ZOBACZ TAKŻE:

Międzynarodowy Dzień Jogi w Kaliszu

Międzynarodowy Dzień Jogi w Kaliszu. Zajęcia w parku miejskim. ZDJĘCIA

Jazda z kaskiem. W Kaliszu promują bezpieczeństwo. ZDJĘCIA


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Obserwuj nas także na Google News

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto