Parlamentarzysta w swoim piśmie podkreśla, że w wyniku ostatniej reformy administracyjnej kraju, Kalisz, drugie pod względem wielkości, miasto w Wielkopolsce, utraciło status miasta wojewódzkiego.
- Zapoczątkowany tymi zmianami proces marginalizacji tego najstarszego miasta w Polsce, mimo licznych zapewnień rządzących, cały czas się pogłębia. Padają kolejne zakłady pracy, w pozostałych następują redukcje etatów i nieustannie rośnie bezrobocie. Skutkuje to m.in. brakiem jakichkolwiek perspektyw, szczególnie dla ludzi młodych, a starszym przysparza wiele problemów i frustracji – zauważa poseł Aleksandrzak. - Jednocześnie, często kosztem tych mniejszych ośrodków, prężnie rozwijają się największe ośrodki oraz te miejscowości, które mają zapewniony dostęp do sieci autostrad i dróg ekspresowych.
Ministrowi infrastruktury parlamentarzysta SLD wypomina, że to właśnie on podjął decyzję o rezygnacji z projektu budowy kolei wielkich prędkości, z którym Kalisz i cała aglomeracja kalisko-ostrowska wiązały duże nadzieje.
- Rok temu, w trakcie kampanii wyborczej działacze Platformy Obywatelskiej zapewniali że realizacje tej inwestycji rozpocznie się niemalże zaraz po wyborach. Dziś, zapomnieli o swoich przedwyborczych obietnicach – mówi Aleksandrzak.
Poseł chce wiedzieć, jakie są szanse i możliwości na realizację budowy drogi o podwyższonym standardzie Kalisz-Konin w ciągu drogi krajowej nr 25 oraz jakie znaczące inwestycje drogowe obejmujące południową Wielkopolskę będą realizowane w najbliższym okresie?
A oto jak poseł Leszek Aleksandrzak argumentuje poparcie dla inicjatywy samorządowców w sprawie trasy ekspresowej Kalisz – Konin:
„Propozycja ta jest w pełni uzasadniona, bowiem przez miasto Konin przebiega autostrada oraz zmodernizowana linia kolejowa, łącząca stolicę naszego kraju z Europą Zachodnią.
Rozbudowa istniejącej drogi krajowej nr 25 na odcinku od Kalisza, a tak naprawdę od istniejącej już obwodnicy Nowych Skalmierzyc, do Konina pozwoli również na „wyprowadzenie” ruchu samochodów ciężarowych, które każdego dnia przejeżdżają przez miasto.
Mam nadzieję, że proponowana w ramach tego zadania obwodnica Kalisza pozwoli odciążyć zakorkowane dziś ulice. Droga ta spowoduje również upłynnienie ruchu pojazdów, wiodącego z Dolnego Śląska (a nawet południa Europy), przez Ostrów Wielkopolski, Kalisz, Konin, Inowrocław na Pomorze i do naszych portów w Gdańsku i Gdyni.
Z rozbudową tej drogi mieszkańcy naszego subregionu wiążą ogromne oczekiwania.
Jej rozbudowa diametralnie zwiększy atrakcyjność tej części Wielkopolski, co powinno dać impuls do działania przedsiębiorcom, aby realizowali oni swoje inwestycje w tym regionie. Jednocześnie fakt ten przyczyniłby się do utworzenia nowych miejsc pracy, których tak bardzo brakuje w ostatnich latach zarówno w Kaliszu, jak i jego okolicach.”
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?