- To bardzo ważny moment i istotna informacja dla miasta oraz aglomeracji - mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
- Rzeszów otrzymał od czasopisma Business Insider prestiżową nagrodę. Doceniono nas za wsparcie rozwoju gospodarczego, uznano miasto ośrodkiem przyjaznym dla biznesu. Dzisiaj postawiliśmy kolejny krok w kierunku budowy drogi, która nie tylko usprawni ruch, ale otworzy kolejne tereny w strefie Dworzysko na inwestycje. Połączenie domknie układ drogowy na północy miasta. Przyszła droga będzie kontynuacją tych, które zostały wybudowane w ciągu ostatnich lat - pomiędzy ulicami Rzecha i Lubelską, a następnie od ul. Lubelskiej do Warszawskiej - dodał prezydent.
Inwestycja polegać będzie na wybudowaniu 6,6 km odcinka drogi dwupasmowej. Początek będzie na przedłużeniu ul. Romana Krogulskiego, następnie pobiegnie przez rondo im. Władysława Bartoszewskiego i dalej droga prowadzić będzie na Warszawską. Od Warszawskiej przez linię kolejową będzie stworzony odcinek do strefy Dworzysko i skrzyżowania ul. Chmury z ul. Inwestycyjną. Nad ulicą Warszawską i linią kolejową pobiegnie długi na około 300 metrów wiadukt. Zaplanowane są także ciągi rowerowe i piesze oraz nowoczesne oświetlenie. Przebudowana zostanie infrastruktura, która będzie kolidowała z inwestycją.
Na budowę odcinka od Warszawskiej do Chmury miasto otrzymało 250 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W dalszej perspektywie planowana jest rozbudowa ul. Chmury oraz przebudowa skrzyżowania Chmury z Krakowską oraz rozbudowa samej Krakowskiej.
Aby droga mogła zostać wybudowana, potrzebny jest projekt, którego wykonania podjęła się firma Sweco.
- Mamy ambitne zadanie. Osiem miesięcy na finalizację dokumentów. Podchodzimy do tego zadania bardzo odpowiedzialnie. Projekt będą przygotowywać inżynierowie, którzy znają miasto. Liczymy również na wsparcie urzędu w celu pozyskiwania różnych decyzji administracyjnych. Liczę, że uda nam się zrealizować ten temat bardzo szybko - mówił Maciej Olejarczyk, dyr. biura projektowego w Krakowie Sweco Polska.
Kolejnym krokiem będzie przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje i wybuduje drogę.
Koszt przygotowania dokumentu PFU to 2,4 mln zł. Inwestycję współfinansuje samorząd województwa podkarpackiego.
- Zrozumienie, co do konieczności realizacji tej inwestycji znaleźliśmy w samorządzie województwa. Mamy porozumienie z panem marszałkiem, który współfinansuje to zadanie. Jestem głęboko przekonany, że w ślad za uzyskaniem źródła finansowania w kwocie 250 mln zł uda się zrobić kolejne montaże finansowe w oparciu może o unijne środki, żeby zrealizować cały zakres - zaznaczył prezydent Fijołek.
Wykonanie wszystkich etapów to prognozowany koszt między 350 a 400 mln zł.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?