Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Premiera aplikacji "Śladami Fibigerów" przygotowanej przez kaliską bibliotekę ZDJĘCIA

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Premiera aplikacji "Śladami Fibigerów" przygotowanej przez kaliską bibliotekę
Premiera aplikacji "Śladami Fibigerów" przygotowanej przez kaliską bibliotekę MBP w Kaliszu
Ponad 200 uczestników wzięło udział w premierze gry terenowej "Śladami Fibigerów" opartej o telefoniczną aplikację. Przygotowała ją Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu ramach programu "Partnerstwo dla książki" z okazji Roku Rodziny Fibigerów.

Bazą gry jest wspomnieniowa książka Elwiry Fibiger "Dusza zaklęta w fortepianie", ale bohaterem scenariusza jest nastolatek ze słuchawkami na uszach, którego dźwięki fortepianu skłaniają do poszukiwań odpowiedzi na kolejne pytania. Aby zagrać, wystarczy ściągnąć darmową aplikację ActionTrack i zeskanować kod QR gry.

Zaproszenie na premierę przyjęło kilkanaście kaliskich szkół. Uczniowie podstawówek, liceów, techników i szkół zawodowych, podzieleni na grupy, zgromadzili się na punkcie startowym przy ulicy Łaziennej 6, gdzie usytuowany jest budynek dyrekcji i administracji Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka, a także Centrum Kultury i Sztuki, które jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Pianistów Jazzowych. Stamtąd uczestnicy gry ze smartfonami w dłoniach, podążając za sygnałem GPS, śledząc elektroniczną mapę, odpowiadając na kolejne pytania wyruszyli na pięciokilometrowy spacer ulicami Śródmieścia.

- Poprzez zabawę młodzież poznawała historię kaliskiej fabryki fortepianów i pianin, wielopokoleniowej rodziny jej właścicieli oraz związanych z nimi miejsc i wydarzeń. Czytając fragmenty książki "Dusza zaklęta w fortepianie", która zawiera wspomnienia, przeżycia i refleksje Elwiry Fibiger oraz natrafiając na różne inne materiały, takie jak listy, zapiski, krótkie informacje, fotografie, a także plakaty zawierające kody QR, pod którymi kryły się treści audio i wideo, gracze wczuwali się w barwne dzieje jednej z najsłynniejszych kaliskich rodzin - tłumaczy Robert Kuciński, dyrektor kaliskiej książnicy.

Finał z nagrodami

Na mecie w parku stawiło się kilkadziesiąt grup z imponującymi wynikami. Najlepsi okazali się Ksawery Plota i Jakub Sobociński z Technikum im. św. Józefa. Pozycję drugą zajęły Ewa Szmajdzińska, Dagmara Sławińska, Natalia Sobczak i Anna Wawrzyniak z IV LO im. Ignacego Jana Paderewskiego, a trzecią - Kacper Pawłowski, Adam Szukalski i Nikodem Wolf, również z technikum przy ulicy Złotej. W pierwszej dwudziestce znalazło się jeszcze kilka zespołów z IV LO, Zespołu Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu, Technikum Budowy Fortepianów oraz Zespołu Szkół Zawodowych im. Zesłańców Sybiru. Wśród laureatów byli także uczniowie III LO, Szkoły Podstawowa nr 16 oraz Zakładu Doskonalenia Zawodowego – Centrum Kształcenia.

Do uczniów trafiły zestawy nagród, m.in. gadżety Roku Fibigerów i wejściówki na multimedialną ekspozycję w ratuszu ufundowane przez Urząd Miasta Kalisza, książki od Elwiry Fibiger, zaproszenia i bilety od Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego oraz kina Centrum Kultury i Sztuki, sesje fotograficzne u Ewy Lamond, wejściówki do Aquaparku oraz vouchery od Restauracji Anabell, Pizzerii DaGrasso, Lodziarni Poziomka i Łącznika Kulinarnego. Kilkadziesiąt egzemplarzy "Muzycznego Kalisza" ufundował również organizator, czyli Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu. Komoda Club Residence, gdzie odbyło się podsumowanie premierowej rozgrywki, było sponsorem wizyty Elwiry Fibiger w naszym mieście. Autorka "Duszy zaklętej w fortepianie" wręczyła nagrody laureatom gry wraz z Grzegorzem Kulawinkiem, wiceprezydentem Kalisza oraz Grażyną Dziedziak, naczelnik Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki.

O projekcie

"Śladami Fibigerów. Mobilna gra miejska" dofinansowana została ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury (w ramach programu "Partnerstwo dla książki" koordynowanego przez Instytut Książki) oraz Urzędu Miasta Kalisza. Miejską Bibliotekę Publiczną w Kaliszu w przygotowaniu gry wsparła wrocławska firma Good Books, a autorem kilkunastu plakatów, które uczestnicy spotykali na trasie, był kaliski grafik - Tomasz Wolff. Głównymi koordynatorami projektu byli Robert Kuciński, dyrektor Biblioteki oraz Monika Sobczak-Waliś, kierownik Działu Zbiorów Specjalnych, ale w przygotowanie i realizację premiery gry zaangażowany był niemal cały zespół asnykowskiej książnicy.

Zobacz także:

Zobaczcie zdjęcia nagrodzonych ogrodów i balkonów oraz relację z wręczania nagród w Akceleratorze Kultury

Zielony Kalisz. Oto najpiękniejsze balkony i ogródki w Kalis...

Ceny mieszkań w Kaliszu jednymi z najdroższych w Wielkopolsce

Ceny mieszkań w Kaliszu jednymi z najdroższych w Wielkopolsce

Popularna wśród kaliszan ścieżka zdrowia w Wolicy jest zaniedbana?

Popularna wśród kaliszan ścieżka zdrowia w Wolicy jest zanie...


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Obserwuj nas także na Google News

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto